۰
کارشناس مسائل مذهبی:

پیاده روی اربعین مقدمه برای نهضت جهانی صاحب الزمان(عج) است/ زیارت امام حسین(ع) ادیان و مذاهب مختلف را به خود جذب می کند

حجت الاسلام علی باقری گفت: حادثه اربعین حسینی امروز به یک فرهنگ اسلامی تبدیل شده و زیارت امام حسین (ع) همه ساله افراد آزاد و مختلفی با مذهب و ادیان را به خود جذب می کند.
پیاده روی اربعین مقدمه برای نهضت جهانی صاحب الزمان(عج) است/ زیارت امام حسین(ع) ادیان و مذاهب مختلف را به خود جذب می کند
حجت الاسلام علی باقری؛ کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: باپس از گذشت 1400 سال از حادثه اربعین حسینی امروز به یک واقعه عظیم و با اهمیت جهانی تبدیل شده است و درباره کلمه اربعین دارای روایات متعددی هستیم که جایگاه خاصی دارد، از جمله گریه و عزاداری آسمان برای امام حسین(ع) به مدت 40روز است.
 
وی افزود: با وجود که دشمنان اسلام سعی کردند در طی این سالها نور اهل بیت را خاموش کنند، اما هر سال این مراسم عظیم جهانی با حضور پرشور دلدادگان و عاشقان حسینی پررنگ تر از همیشه برگزار می شود.
 
وی تصریح کرد: در طی چند دهه اخیر دشمنان چندین مرتبه با تخریب و هتک حرمت به ساحت مقدس حرم امام حسین(ع) قصد نابودی داشتند اما غافل از اینکه نور الهی با این ضعف انسان ها هرگز از بین نخواهد رفت.
 
کارشناس مسائل مذهبی گفت: در حال حاضر به نظر بنده واقعه عظیم پیاده روی اربعین مقدمه و آماده سازی برای شکل گیری نهضت جهانی اسلام به دست مبارک حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است و بدون شک باعث یک تحول در تاریخ بشریت می شود.
 
وی اذعان کرد: پیاده روی اربعین امروز در بسیاری از کشورها در حال انجام است و تنها اختصاص به عراق ندارد و مردم نذورات خودشان را در راه خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بین افراد تقسیم می کنند.
 
حجت الاسلام باقری ادامه داد: این واقعه امروز به یک فرهنگ اسلامی تبدیل شده و بعد از آن در کشور ما می توانیم پیاده روی به سمت حرم امام رضا(ع) در دهه آخر ماه صفر را مشاهده کنیم.
 
وی اشاره کرد: امروز برای زیارت امام حسین (ع) به ویژه در پیاده روی عظیم اربعین همه مذاهب و ادیان الهی در کنار مسلمانان حضور دارند و این نشان از اهمیت و جایگاه والای آن دارد.
 
وی اظهار کرد: این پیاده روی بدون شک مقدمه برای تبلیغ و گسترش نهضت جهانی منجی عالم بشریت است.
 
کارشناس مسائل مذهبی گفت: زیارت امام حسین (ع) افراد مختلف و آزاده جهان را همه ساله به سمت خودش جذب می کند و نشان می دهد که آن سفینه بزرگ که نجات بخش بشر هست، وجود مبارک امام حسین(ع) می باشد.
 
دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 456967
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *