۰
امام جمعه موقت شهرستان چابهار:

مجاهدت و خون شهیدان در دوران دفاع مقدس انقلاب و کشور را بیمه کرد/ روحیه جهادی باعث سرعت بخشی واکسیناسیون و سلامت جامعه می شود

حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی قاسمی زاده گفت: خون شهدا اسلام و انقلاب ما را بیمه کرده است و با گذشت بیش از چهل سال در مقابل زیاده خواهی های استکبار گردن خم نکرده و مقتدرانه ایستاده است
مجاهدت و خون شهیدان در دوران دفاع مقدس انقلاب و کشور را بیمه کرد/ روحیه جهادی باعث سرعت بخشی واکسیناسیون و سلامت جامعه می شود
به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی قاسمی زاده؛ امام جمعه موقت شهرستان چابهار با اشاره اربعین حسینی که یکی از نشانه های مهم شیعیان و مومن واقعی است بیان کرد: خواندن زیارت اربعین که یکی از نمادهای عظمت شیعه، اربعین است و در زمان فرارسیدن اربعین خود را باید به زیارت سیدالشهدا برسانیم و اگر نشد باید زیارت اربعین را بخوانید.

وی با اشاره به نشانه های مومن واقعی افزود: یکی از مهم ترین این نشانه ها خواندن ۵۱ رکعت نماز واجب د مستحب در طول شبانه روز است چراکه نماز معراج مومن و اولین موردی که در قیامت و شب اول قبر از فرد پرسیده می شود درخصوص نماز است.

خطیب جمعه چابهار ادامه داد: از دیگر نشانه‌ها در دست داشتن انگشتر عقیق یا فیروزه در دست راست و سر بر تربیت مخصوصا تربیت سیدالشهدا گذاشته شود و از دیگر نشانه‌ها خواندن زیارت اربعین است.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: دوران دفاع مقدس یکی از مهم ترین دوران بعد از انقلاب در ایران است که باید هر سال باشکوه تر و پر بار تر از سال قبل و جهت روشنگری نسل های جدید برگزار شود.

حجت الاسلام قاسمی زاده ادامه داد: دوران دفاع مقدس حماسه سازی رزمندگانی است که جان خود را کف دست گذاشتند و در مقابل کفر ایستادند.

وی با اشاره به دوران طلایی در تاریخ ایران اذعان کرد: در طول تاریخ کشور هیچ دورانی اینگونه مجاهدت ها و ایثارگری ها سراغ نداریم و با رهبری در مقابل کل دنیایی که ظلم و استکبار قرار گرفته باشد.

امام جمعه موقت چابهار با اشاره به مهم ترین دستاورد دفاع مقدس افزود: عظمت و اقتدار و شرافتی که ما در این دوران و در مقابل دنیا داریم و تسلیم خواسته های نامشروع غرب نشده ایم از مهم ترین دستاورد آن دوران است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در بیانات و سخنرانی ها بارها از دستاوردهای دوران دفاع مقدس سخنانی را فرمودند: کشور ما به گونه ای در مقابل دنیا ایستاد و مورد حجمه همه دنیا واقع شد و صدام با همه قدرت و حمایت های استکبار حتی نتوانست یک وجب از خاک ایران را تصرف کند.

حجت الاسلام قاسمی زاده ادامه داد: خون شهدا اسلام و انقلاب ما را بیمه کرده است و با گذشت بیش از چهل سال در مقابل زیاده خواهی های استکبار گردن خم نکرده و مقتدرانه ایستاده است و همه برگرفته از نهضت عاشورا است.

وی گفت: صدای اسلام خواهی در دنیا بعد از انقلاب و دوران دفاع مقدس ایران اتفاق افتاد و بسیاری از کشورهای جهان را با خود همراه کرده است.

امام جمعه موقت چابهار اظهار کرد: جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس یک درس خیلی بزرگی به همه دولتمردان داد که در عرصه های نظامی، اقتصادی و سیاسی و میتوان گفت در تمامی عرصه ها ما باید به خودکفایی برسیم و با این نتیجه برسیم که دیگران برای ما کاری نمیکنند و باید به خودباوری برسیم که مشکلات را باید به همت جوانان کشور حل کنیم و نگاهمان را از کشورهای غربی و استکبار برداریم.

وی با اشاره به ارج نهادن خانواده های شهدا و جانبازان گفت: دولتمردان باید قدردان خون شهدا و دنباله روی آرمان های آنان باشند و این ارزش های اسلامی را در برابر هجمه های سنگین فرهنگی حفظ کنند.

حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به واکسیناسیون عمومی در کشور افزود: الحمدالله جهش واکسیناسیون در کشور افزایش یافته و نگرانی های مردم در این خصوص کمتر شده است و دولت جدید که با پیگیری های بسیار خوب توانست با هر بار بیش از پنج میلیون دوز وارد کشور کند تا سرعت واکسیناسیون افزایش یابد و همه در مقابل این بیماری ایمن شوند.

وی خاطر نشان کرد: روحیه جهاد و تلاشگری باید به شریان های کشور از بالا تا پایین وارد شود و این روحیه جهادی را باید سرلوحه خود قرار دهند.

انتهای پیام/
 
جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 456953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *