مدیر آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر:

برگزاری کارگاه هموویژلانس ویژه توانمندسازی پرستاران و کارشناسان آزمایشگاه در بیمارستان امام حسین (ع) کنارک

27 شهريور 1400 ساعت 8:56

هدایت الله محمدزائی گفت: کارگاه هموویژلانس با هدف توانمندسازی دوره ای پرستاران و کارشناسان آزمایشگاه در بیمارستان امام حسین (ع) کنارک برگزار شد.


 هدایت الله محمدزائی؛ مدیر ازمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: در راستای راه اندازی بیمارستان (ع) کنارک استقرار سیستم هموویژلانس و توانمندسازی دوره ای پرستاران و کارشناسان آزمایشگاه دوره آموزشی هموویژیلانس در سالن کنفرانس بیمارستان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره تعریف و اهداف اجرای هموویژیلانس، آشنایی با انواع فرآورده‌های خونی، نحوه نگهداری و اندیکاسیون، آشنایی با نحوه تزریق خون، آماده‌سازی بیمار و آماده سازی فرآورده‌های خونی، مراحل تحویل گرفتن خون و فراورده ها، عوارض حاد مرتبط با تزریق خون، نحوه و اهمیت گزارش دهی عوارض انتقال خون آموزش داده شد.

وی گفت: هموویژیلانس  به معنای مراقبت از دریافت کنندگان خون و فرآورده های خونی در مقابل عوارض ناخواسته ناشی از انتقال خون است.

مدیر آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: هموویژیلانس یک سیستم نظارت کشوری بر سلامت خون و فرآورده های آن در تمامی مراحل در زنجیره انتقال خون یعنی از زمان خونگیری از اهداء کنندگان تا پیگیری دریافت کنندگان خون و فراورده ها، گردآوری و تجزیه و تحلیل داده های مربوط به اثرات ناخواسته انتقال خون و اعلام خطر به منظور تصحیح و اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع مجدد آنها می باشد.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی علاوه بر توانمند سازی باعث افزایش کیفیت و دقت عملکرد کارکنان در آزمایشگاه می شود که از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدزائی اذعان کرد: توانمند سازی نیروهای آزمایشگاه یکی از برنامه های مهم ما در راستای ارتقاء سطح علمی و کیفی در معاونت درمان می باشد.


کد مطلب: 456930

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456930/برگزاری-کارگاه-هموویژلانس-ویژه-توانمندسازی-پرستاران-کارشناسان-آزمایشگاه-بیمارستان-امام-حسین-ع-کنارک

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir