۰
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار:

بیش از 17واحد صنفی متخلف در چابهار و دشتیاری زیر ذره بین تعزیرات حکومتی/ نظارت کارشناسان برای کنترل وضعیت بازار شبانه روزی است

حمیدرضا شایان گفت: 17واحد صنفی متخلف در نظارت و بررسی کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت در شهرستان های چابهار و دشتیاری در یک ماه اخیر راهی تعزیرات حکومتی شدند.
بیش از 17واحد صنفی متخلف در چابهار و دشتیاری زیر ذره بین تعزیرات حکومتی/ نظارت کارشناسان برای کنترل وضعیت بازار شبانه روزی است
 
حمیدرضا شایان؛ رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به نظارات و تخلفات صنفی در یک ماه اخیر بیان کرد: گشت مشترک نظارتی از واحدهای صنفی، خدماتی و تولیدی تصفیه و شیرین سازی آب آشامیدنی شهر چابهار انجام و برای پنج واحد صنفی پرونده گرانفروشی عرضه کنندگان آب تشکیل  و جهت رسیدگی تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
 
وی با اشاره به گشت نظارتی از واحدهای تولیدی شن وماسه افزود: سه واحد تولیدی متخلف و پرونده گرانفروشی در منطقه دمبدف شهرستان چابهار شناسایی و برای رسیدگی و برخورد به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
 
رئیس اداره صمت تصریح کرد: نظارت و بازرسی عاملین خرید سیمان از طریق بورس و بررسی ورود به انبار کالا و اسناد و مدارک خرید و نرخ آن و حمل سیمان ورودی به شهرستان بررسی شد، البته تعدادی از نمایندگان و فروشندگان کالا تاکنون اسناد و مدارک لازم را ارائه نکردند که بزودی و در صورت عدم ارائه مدارک و مشاهده تخلف با آنها قاطعانه برخورد می شود.
 
وی با اشاره به شناسایی تخلف عرضه خارج شبکه و قاچاق سوخت توسط نانوایی روستایی مستقر در بخش باهوکلات شهرستان دشتیاری ادامه داد: پس از تخلف این نانوایی و احراز تخلف قاچاق به ارزش حدود ۱۰ میلیارد ریال برای واحد صنفی مذکور پرونده تشکیل و جهت رسیدگی  به تعزیرات حکومتی چابهار ارسال شد.
 
شایان اذعان کرد:  از فروشگاه های بزرگ و زنجیره شهر چابهار؛ فروشگاه رفاه، اتکا، افق کوروش برای بررسی فاکتور خرید و بررسی نرخ کالاهای عرضه شده توسط کارشناسان بطور مدوام نظارت و بازرسی می شود.
 
وی گفت: بررسی روزانه بر روند توزیع گاز مایع سیلندری در سطح شهر و نرخ گاز عرضه شده توسط خودروهای حمل گاز توسط کارشناسان در حال نظارت و پیگیری است.
 
رئیس اداره صمت چابهار با اشاره به انجام ۲۰ مورد گشت مشترک نظارتی از نانوایی های سطح شهر چابهار اظهار کرد: با حضور نمایندگان کارگروه آرد و نان شهرستان و با توجه احراز تخلف تعدادی از نانوایی ها بدلیل عدم رعایت ساعات پخت، کم فروشی، تعطیلی بدون هماهنگی پرونده ها در حال بررسی است و اقدام لازم در این رابطه صورت خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به نظارت و بازرسی از فروشندگان روغن موتور خودرو افزود: مدارک عاملین اصلی تامین روغن موتور در حال بررسی است و در صورت عرضه خارج از شبکه و عرضه کالا به قیمت غیر متعارف با آنها برخورد تعزیری صورت خواهد پذیرفت.
 
وی گفت: بازرسی و نظارت از میدان عرضه تره و بار و واحدهای خرده فروشی میوه سطح شهر چابهار و تشکیل پرونده تخلف برای ۸ واحدصنفی متخلف و پرونده جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان چابهار ارسال شد.
 
شایان با اشاره به اینکه هر شهروند نقش یک ناظر افتخاری را برای اداره صمت دارد خاطرنشان کرد: شهروندان چابهار و دشتیاری درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مراتب را از طریق تلفن گویای ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 456914
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *