۰
بازخوانی حادثه تروریستی تاسوعای حسینی چابهار؛

وقتی خون شیعه و سنی در هم می آمیزد و وحدت می آفریند/ حادثه تروریستی تاسوعای چابهار؛ جنایتی فراموش نشدنی در تاریخ

حادثه تاسوعا حسینی چابهار با وجود اینکه یک جنایت بزرگ بشری در صفحه تاریخ است اما یک روز ماندگار برای جهان اسلام به شمار می رود که شیعه و سنی در کنار هم برای عزت و سربلندی به خون غلطیدند و جانشان را در راه سیدالشهدا فدا کردند.
وقتی خون شیعه و سنی در هم می آمیزد و وحدت می آفریند/ حادثه تروریستی تاسوعای چابهار؛ جنایتی فراموش نشدنی در تاریخ
به گزارش چهاربهاران، سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران دارای پتانسیل، ظرفیت های بسیار مهم و یک موقعیت ویژه استراتژیک و با ارزش برای کشور ما و سایر همسایگان است و با توجه به موقعیت جغرافیایی و هم مرز بودن با کشورهای افغانستان و پاکستان همواره در بحث های قومیتی و مذهبی مورد هجمه، ترور و برنامه های خصمانه دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا خونخوار و هم پیمانان جنایتکارش بوده است.
 
در طی دو دهه اخیر گروهک های تروریستی با حمایت آشکار آمریکا در سیستان و بلوچستان چراغ زندگی افراد بیگناه زیادی را به بهانه مذهب و قومیت خاموش کردند که مشهورترین آن گروهک جنایتکار عبدالمالک ریگی بود که پس از یک دهه فعالیت های ضدبشری آنها علیه نظام، منجر به شهادت بیش از صدها نفر از مردم مظلوم استان شد.
 
هدف از این اقدامات ترویستی و جنایتکارانه ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و جنگ قومیتی بین مردم همیشه در صحنه و پایکار انقلاب سیستان و بلوچستان بود که هرگز این توطئه دشمن عملی نشد و همیشه با شکست مواجه شد و برعکس باعث همدلی و تقویت روحیه مردم برای ادامه دادن راه انقلاب شده است.
 
یکی از این حوادث دلخراش که قلب هر انسان را به درد آورد، حادثه تروریستی تاسوعا چابهار در سال 89 بوده است که به واسطه گروهک های تروریستی منجر به شهادت ده ها نفر از همشهریان مظلوم و بی گناه جنوب استان از طفل 6 ماهه تا بزرگسال شد.
 
این حادثه غمبار یک سند جنایت بار بزرگی در تاریخ کشور ما ایران ثبت شد و بار دیگر جنایتکار و خونخوار بودن  آمریکا و هم پیمانانش را که مدعی دروغین حقوق بشر هستند را به نمایش گذاشت که همیشه برای رسیدن به اهداف پلید خود از هیچ اقدامی دست برنخواهند داشت.
 
بازخوانی حادثه تاسوعای حسینی چابهار

ظهر نهم محرم الحرام در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۸۹ در تاسوعای حسینی دسته های سینه زنی پس از طی کردن مسیر کم کم خود را برای ورود به مسجد و نماز ظهر آماده می کردند که باری دیگر دستان پلید کفار در حالی که مسلمانان بی دفاع و سوگوار این شهرستان برای یادآوری و زنده نگاه داشتن ارزش های قیام عاشورا مشغول عزاداری بودند جنایتی خونین را رقم زد.
 
این حادثه دلخراش در ساعت ۱۰:۳۰ صبح در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) و میدان فرمانداری چابهار توسط گروهک تروریستی جندالشیطان به وقوع پیوست.
 
در این حادثه تعداد 39 تن از پیروان راستین سرور و سالار شهیدان در خون خود غلتیدند و به قافله شهدای اسلام پیوستند و ۹۵ نفر دیگر نیز مجروح شدند.
 
عوامل این جنایت ۴ نفر بودند؛ دو نفر از آنان کمربند انفجاری خود را در نزدیکی مسجد امام حسین(ع) و میدان فرمانداری چابهار منفجر کردند. این زمانی بود که مردم به قصد عزاداری تاسوعای حسینی در حال حرکت به سوی مسجد بودند.
 
 نفر سوم قصد داشت جلیقه انتحاری خود را در بین جمعیتی که برای امدادرسانی به شهداء و مجروحین تجمع کرده بودند منفجر کند؛ اما با هوشیاری ماموران امنیتی هدف قرار گرفت و به هلاکت رسید و نفر چهارم نیز دستگیر شد.
 
در طول تاریخ اهل بیت و محبان در هر دوره ای به نوعی قربانی این کج فهمی ها شدند و همانند اولیای صالح خدا مورد ظلم واقع می شدند و این روایت همچنان ادامه دارد.
 
حادثه تروریستی تاسوعای حسینی سال ۸۹ چابهار نیز ادامه مظلومیت پیروان ائمه اطهار بود و رهروان سیدالشهدا قربانی کینه، غضب و تحجر دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی (ص) شدند و در عزاداری امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.
 
ملیحه رضایی؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به بازخوانی حادثه تاسوعای حسینی که 11 سال از آن روز می گذر بیان کرد: روز چهارشنبه مصادف با ۲۴ آذر ماه سال ۱۳۸۹ و تاسوعای حسینی دو انفجار انتحاری در شهرستان چابهار در بین هیات عزاداری که در مقابل مسجد امام حسین علیه السلام تجمع کرده بودند روی داد که بر اثر این حادثه تروریستی ۳۹ نفر از هموطنان بی گناه ما، زن و مرد پیر و جوان وحتی نوزاد شش ماهه به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح و جانباز شدند.
 
وی افزود: حادثه تاسوعای حسینی که در روز شهادت باب الحوایج حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام علمدار دشت کربلا اتفاق افتاد و در آن روز خون شیعه و سنی با هم ریخت به ما درس فداکاری، ایثار و موجب قوی شدن اتحاد، ایمان و وحدت بین مسلمانان شد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: دشمنان از اتحاد مسلمانان و اقتدار دنیای اسلام هراس دارند و درسی که قیام عاشورا به ما می دهد هراس داشتند و اگر در کربلا امام حسین علیه السلام به شهادت رسید در تاسوعای حسینی سال ۸۹ نیز مادر و کودک، زن و مرد در خون می غلتند و به همه درس آزادگی دادند.
 
وی ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد ونام شهید و بزرگداشت زمان و مکان شهادت و مدفن او والگو سازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید است.
 
رضایی با اشاره به اینکه در حقیقت این ما هستیم که نیازمند شهدا هستیم نه آن که شهدا نیازمند بزرگداشت ما باشند اذعان کرد: بزرگداشت و تکریم شهید در جامعه یعنی بزرگداشت و تکریم فرهنگ ایثار و شهادت وتمام نیکی ها و ترویج روحیه ایثارگری وفداکاری برای ارزش ها و دفاع از جامعه و سرزمین اسلامی فرهنگ و روحیه ای که قوام و بقا جامعه ونظام و سرزمین اسلامی همواره نیازمند به آن است.
 
 وی گفت: تمام ملل و کشورها در چارچوب جهان بینی وارزش های خود به منظور حفظ استقلال و دفاع از موجودیت شان در برابر بیگانگان و مهاجمان مورد توجه و اهتمام جدی آنان قرار می دهند.
 
وی افزود: پروردگار جهانیان اسلام را به عنوان دین وحدت، همدلی و همبستگی معرفی می‌کند بزرگترین ابزار وسلاح دشمنان این دین مبین نیز از ابتدا آغاز رسالت پیامبر اعظم تاکنون به فکر تفرقه افکنی بوده اند.
 
رئیس بنیاد شهید چابهار اظهار کرد: دشمنان از هر راهی می‌خواستند به نظام و حکومت اسلامی ایران ضربه بزنن بخصوص برای مردم این منطقه یعنی استان پهناور سیستان و بلوچستان که مرمان خون گرم و غیوری دارند که در زمان دفاع مقدس جوانان و عزیزانی را برای دفاع از این مرز و بوم راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند و چه در این زمان حساس پایبند این انقلاب بودند و خواهند بود.
 
وی گفت: شهدای تاسوعای حسینی به همه دشمنان درس بزرگی دادند، وحدت بین شیعه و سنی با هیچ نیرنگ و دسیسه ای از بین نخواهد رفت و دشمنان با ریختن خون بی گناهان نمیتوانن این وحدت را از بین ببرند.
 
رضایی خاطرنشان کرد: مسلمانان و مردم این منطقه با تکیه بر مشترکات بسیاری در برابر این دسیسه ها صف واحد تشکیل دادند و نخواهند گذاشت منطقه و کشور عزیزمان به دست نااهلان بی افتد خون شهیدان ریشه این درخت تنومند انقلاب را مستحکم تر می کند.
 
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 456884
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *