۰
امام جمعه موقت شهرستان چابهار:

محرم؛ ماه عشق و دلدادگی به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)/ اباعبدالله درس عزت، شجاعت و عدالت را به بشریت آموخت

حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی قاسمی زاده گفت: امام حسین (ع) درس عزت، مقاومت، شجاعت، عدالت و آزادگی را به بشریت آموخت و بهترین الگو برای تمامی مسلمانان و سایر آزادی‌خواهان جهان است.
محرم؛ ماه عشق و دلدادگی به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)/ اباعبدالله درس عزت، شجاعت و عدالت را به بشریت آموخت
حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی قاسمی زاده؛ امام جمعه موقت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: ماه محرم تنها ویژگی خاصیتش تابلوی عشق و دلدادگی است که امام حسین علیه السلام آن را در ظهر عاشورا با خون خود و خانواده و یاران وفادار خود نقاشی کرد و برای همیشه تاریخ به بشریت اهدا کرد.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف قیام امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر بود که این اصل را زنده نگه دارد افزود: امر به معرف و نهی از منکر یکی از مهمترین اهداف قیام بود و ایشان در احیا این امر از جان و مال خود گذشت تا امر الهی زنده بماند.
 
امام جمعه موقت چابهار با اشاره به اینکه امام حسین (ع) درس آزادگی به بشریت داد که برای همیشه در تاریخ بماند تصریح کرد: بدون شک درس های نهضت حسینی آن قدر شور انگیز، متنوع و فروان است، که هنوز با گذشت چندین قرن هر روز و هر دم هم بر جلوه و شور آن افزوده می شود.
 
وی با اشاره به اینکه ما امروزه مسلمانی خویش را بعد از نبی مکرم اسلام مدیون امام حسین و اصحاب ایشان هستیم ادامه داد: از مهم ترین درس های این نهضت؛ امر به معروف و نهی از منکر، فداکاری در راه مکتب، آزاده زندگی کردن، حفظ عفاف و پاسداری از حجاب، حفظ مقدسات اسلامی، ظلم تیزی، پایبندی به نماز و همچنین تلاش برای اصلاح جامعه و مبارزه با مفاسد است.
 
حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به شعری از مرحوم چشتی از شعرای بزرگ و مسلمان هندوستان که قبل از تجزیه هند به چند کشور سروده گفت: شاه است حسین(ع)، پادشاه است حسین(ع)؛ دین است حسین(ع)، دین پناه است حسین (ع) ، سر داد و نداد دست در دست یزید، حقا که بنای لا اله [الا الله]  است حسین (ع)؛ و همانطور که ایشان فرموده اند حسین اگر نبود لا اله الا الله هم نبود.
 
وی با بیان اینکه حوادث تاریخی اگر به چشم عبرت و درس گرفتن مورد مطالعه قرار گیرد درس آموز است افزود: حادثه کربلا یکی از این حوادث الهام بخش و عبرت آموز است که باید مورد توجه جوامع بشری و در این میان جوامع اسلامی قرار گیرد تا راه سعادت از شقاوت شناخته شود.
 
امام جمعه موقت چابهار خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) نهضت و انقلابی را به وجود آورد که یادآور ایستادگی در مقابل ناحق و دفاع از حق است به گونه‌ای که پس از گذشت قرن‌ها، عاشورا همچنان تشنگان و شیفتگان حق را سیراب می‌کند.
 
وی گفت: وی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما در مقابل انقلاب اسلامی سنگین است و باید معارف دینی و فرهنگ اسلام ناب محمدی را ترویج کنیم و عاشورای حسینی را زنده نگاه داریم.
 
انتهای پیام/
 
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 456881
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *