۰
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان چابهار:

احداث میدان میوه و تره بار باعث کاهش نرخ در چابهار می شود/ عدم وجود بازار رقابتی افزایش کالاهای اساسی مردم را به همراه دارد

علیرضا میر گفت: ساماندهی و ایجاد بازارچه های میوه . تره بار در نقاط مختلف شهر که باعث کاهش قیمت این کالای اساسی شهروندان می شود، ضرورت دارد.
احداث میدان میوه و تره بار باعث کاهش نرخ در چابهار می شود/ عدم وجود بازار رقابتی افزایش کالاهای اساسی مردم را به همراه دارد
به گزارش چهاربهاران، شهرستان چابهار، همواره بعنوان بارانداز و مرکز تجارت جنوب استان مطرح بوده است و اکثر مردم شهرهای اطراف نیز برای خرید برخی کالاهای مورد نیاز خود به این شهرستان مراجعه می کنند.
 
میوه و تره بار چابهار عمدتا از استان فارس و شهرستان شیراز تامین می شود و علاوه بر دوری مسافت، عدم وجود میدان میوه و تره بار و عدم وجود بازار رقابتی در این رابطه باعث افزایش نرخ کالا ( میوه) شده است.
 
با توجه به وجود بازارچه مرزی ریمدان در منطقه و نیاز کشور پاکستان به میوه وتره بار ایران و مبادلات، سرمایه گذاري در زمینه ایجاد محصولات گلخانه ای در منطقه و نیز ایجاد میدان عرضه میوه و تره بار بزرگ با هدف تامین نیاز شهرستان های همجوار، واردات میوه های گرمسیری و نیز صادرات به کشور همسایه دارای نقش و اهمیت ویژه ای دارد.
 
علیرضا میر؛ معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان چابهار در جلسه ساماندهی بازار میوه و تره بار با اشاره به مشکلات مربوط به تامین، توزیع و نظارت گفت: نرخ میوه و تره بار در چابهار بسیار گران است و ضرورت دارد کسبه علاوه بر رعایت عدل و انصاف نسبت به نصب و درج قیمت اقدام کنند.
 
وی افزود: فاکتورهای رسمی خرید از مبدا و فروش به خرده فروش و سایر مشتریان را ارائه و موضوع قابل توجه تامین میوه بصورت حق العملکاری باشد نرخ میوه کاهش خواهد یافت.
 
معاون فرمانداری چابهار تصریح کرد: ساماندهی و ایجاد بازارچه های محلی در نقاط مختلف شهر و جاهایی که ضرورت دارد و نظارت بیشتر بر نرخ و قیمت میوه و تره بار توسط ادارات مرتبط صورت پذیرد.
 
وی ادامه داد: کسبه و بازاریان مکلف به درج و نصب قیمت و ارائه فاکتور هستند و در صورت عدم رعایت تعزیرات با جدیت بیشتری برخورد خواهد شد.
 
میر با اشاره به اینکه گشت مشترک نظارتی باید به صورت هفتگی برگزار شود گفت: اتحادیه صنفی عمده فروشان میوه و تره بار نسبت به ساماندهی و هویت دار کردن صنف های فاقد پروانه اقدام لازم را انجام دهد و بصورت نظامند به صورت روزانه نرخ عمده و خرده میوه و تره بار را اطلاع رسانی کنند و تعاونی روستایی هرچه سریعتر نسبت به ایجاد میدان عرضه میوه و تره بار در دست احداث اقدام کند.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 456854
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *