۰
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد زاهدان مطرح کرد:

صیانت از روان جامعه تقدم بر فضای مجازی/ شفاف سازی تصمیمات مردم جامعه باعث جلوگیری از تشنج عمومی می شود

حسن ميرشكار گفت: شفاف‌سازی تصميمات اداري و دولتي میان مردم جامعه، مهمتر و ضروری‌تر از تصويب و اجراي طرح است.
صیانت از روان جامعه تقدم بر فضای مجازی/ شفاف سازی تصمیمات مردم جامعه باعث جلوگیری از تشنج عمومی می شود
حسن ميرشكار، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد زاهدان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: صيانت از روح جامعه با گفتگو كلامي و ارتباطي دولت-ملت در تعقلي آزاد، براي توافق در طرح‌ها و برنامه‌های اجرايي كشور امري ضروري و لازم است.
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: طرح هاي هدفمندي رایانه‌ها، جراحي اقتصاد، گران شدن بنزين و حال طرح صيانت از فضاي مجازي هر چه هست خوب يا بد بايد به‌صورت مشاركت در مباحث باز و علني بين كارشناسان و موافقان و مخالفان در حوزه عمومي انجام شود.
 
وی افزود: صيانت از روان جامعه يعني بدون ايجاد شوك تصويب شدن يك طرح در فضاي تاريك سياسي و ايجاد موج رسانه‌ای شديد حاصل از عواقب طرح بين مردم و ايجاد استرس؛ موضوع مطروحه مبناي گفتگوي كارشناسان و متخصصان و عوامل اجرايي طرح قرار گيرد و مردم بدون ايجاد التهاب و در فضايي روشن در جامعه با آرامش و در طول زمان خود حقیقت‌یاب و حقيقت ساز طرح ها و تصميمات در  جامعه‌ خود باشند.
 
میرشکار گفت: در چنين فضايي انسان‌ها بسيار آزادتر و آسوده‌تر و فارغ از هرگونه فشار رواني می‌توانند بدون دغدغه در یک فرآیند تبادل‌نظر به توافق و همبستگی و پذیرش حقایق واحد دست یابند.
 
وی ادامه داد: گفتگو و كنش ارتباطي در تلويزيون، وبینارها، همایش‌ها، مناظرات اصحاب رسانه و آی تی بين سياسيون و متخصصان سايبري بايد بارها ادامه يابد تا توافقي نسبي براي قبول يا رد طرح در اين حوزه‌ها بدون هيچ حد وحصری در سايه حضور مردم و در جريان قرار گرفتن اين گفتگوها انجام شود.
 
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد زاهدان خاطرنشان کرد: ساختارهاي تصمیم‌گیرنده براي جلوگيري از فضاي چنددستگی موافقان و مخالفان طرح بايد از طريق ايجاد بسترهاي گفتگو محور به‌منظور مشارکت در مباحث باز و علنی براي تبادل‌نظر و نقادي طرح‌های مختلف در حوزه‌های مختلف حوزه عقلانی؛ خود حقیقت‌یاب و حقیقت ساز جامعه و تحقق گفتگو و توافق به‌عنوان يك آرمان اجتماعي مهم باشند.

انتهای پیام/

 
شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 456851
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *