۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار خبر داد:

رهاسازی آب سد زیردان برای تامین کمبود آبی منطقه/ روستاییان از ایجاد بند خاکی یا اسکان در مسیر یا حاشیه رودخانه اجتناب کنند

رحمدل بامری از رهاسازی آب سد زیردان به مدت دو روز برای تامین کمبود آبی روستانشینان خبر داد.
رهاسازی آب سد زیردان برای تامین کمبود آبی منطقه/ روستاییان از ایجاد بند خاکی یا اسکان در مسیر یا حاشیه رودخانه اجتناب کنند
رحمدل بامری؛ فرماندار ویژه چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: آب سد زیردان به منظور تامین آب هوتگ های مناطق پایین دست با همکاری امور منابع آب چابهاررهاسازی می شود.
 
وی افزود: سد بتنی زیردان در محدوده سرزمینی بخش ساربوك از توابع شهرستان قصرقند برروی رودخانه كاجو با هدف تامین آب روستاها، زمین های كشاورزی پایین دست حوزه شهرستان چابهار و بخش تلنگ قصرقند قرار دارد.
 
فرماندار چابهار با اشاره به رهاسازی آب سد زیردان به روستاها تصریح کرد: برای جلوگیری از خسارات مالی و جانی احتمالی روستاییان، کشاورزان و دامداران به مدت دو روز تمهیدات احتمالی را در نظر بگیرند.
 
وی ادامه داد: شهروندان و مسافرینی که قصد اسکان و یا تردد درحاشیه رودخانه را دارند از اسکان یا تردد در حاشیه رودخانه در ایام رهاسازی آب جدا خورداری کنند.
 
بامری گفت:  روستانشینان از ایجاد هرگونه بند خاکی در بستر رودخانه که باعث ایجاد اختلال در رهاسازی آب یا تغییر در مسیر خواهد شد، بپرهیزند.
 
فرماندار چابهار افزود: در سالهای اخیر مردم بخش های پلان، دشتیاری و بخش مركزی با مشكلات خشكسالی، تلف شدن دام های سبك و سنگین، ریزگرد و خشك شدن كشاورزی فصلی و دیمی رو به رو هستند.
 
وی اذعان کرد: سد زیردان تاکنون از صدمات دههاسیل ویرانگر در منطقه جلوگیری کرده وبا رهاسازی آب در فصول مختلف، نیاز آبی کشاورزان پایین دست را تامین می کند.
 
بامری خاطرنشان کرد: اولویت رهاسازی در مرحله اول تامین آب شرب و پس از آن کشاورزی و آبگیری هوتک‌ها و چاه‌های حفر شده در روستاها است.
 
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 456825
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *