۰
رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار خبر داد:

چابهار پر باران‌ترین شهر ایران در شبانه روز گذشته/ 33 میلی متر بارش در 2 ساعت بارید

محمدرضا سالاری فنودی گفت: بامداد امروز در نتیجه فعالیت مونسون هند در چابهار 34.5 میلی متر باران بارید که 33 میلی متر آن در کمتر از 2 ساعت بارید و چابهار پربارش ترین شهر ایران در شبانه روز گذشته شد.
چابهار پر باران‌ترین شهر ایران در شبانه روز گذشته/ 33 میلی متر بارش در 2 ساعت بارید
محمدرضا سالاری فنودی؛ رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: بارش چابهار در بیش از 1 سال اخیر است.

وی افزود: چابهار در حدود یک سال اخیر یکی از خشک ترین سال های خود در حدود50 سال اخیر را تجربه کرده است به طوریکه تمام بارش های آن در این مدت به 7 میلی متر نیز نمی رسد.

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار تصریح کرد: علاوه بر چابهار از ایستگاه های «کهیر» کنارک 22، «نگور» دشتاری 21، «تیس» چابهار 16، «باهوکلات» دشتیاری 13، «پلان» چابهار 12، «سور کمب» کنارک 8، «عورکی» چابهار 10، و شهر کنارک 6.5 میلی متر بارش گزارش شده است.

وی ادامه داد: این بارش ها در برخی مناطق مانند شهر چابهار منجر به آبگرفتگی معابر و سلابی شدن برخی مسیل ها شد.

سالاری گفت: علاوه بر بارندگی، وزش تندبادهای موقتی با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت در کنارک و با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت در چابهار نیز روی داد که بر اساس گزارش های محلی منجر به بروز خسارت نیز شد.

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از ادامه فعالیت مونسون هند در جنوب استان خبر داد و گفت: خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی استان تقویت شد به طوریکه اداره کل هواشناسی استان برای نخسیتن بار در 15 ماه اخیر هشدار سطح قرمز صادر کرد.

سالاری فنودی افزود: پیش بینی می شود از بعدازظهر پنجشنبه بر شدت فعالیت مونسون هند در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب شرق استان افزوده می شود به طوریکه پدیده های مخاطره آمیزی نظیر رگبار شدید باران، تندباد شدید لحظه ای، رعدوبرق شدید و تگرگ روی می دهد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین اثرات مخاطره آمیز پیش روی این مناطق آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه ها، پرآب شدن سدها، انسداد جاده ها، برخورد صاعقه، خسارت دراثر بادشدید موقتی و خیزش گردوخاک با تاکید بر نیمه جنوبی استان و متلاطم شدن دریای عمان است.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 456821
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *