۰
دولت با بی تدبیری همچنان شانه خالی می کند؛

قهر نمکی؛ جواب چشم انتظاری مردم جنوب شرق برای رهایی از شر کرونا/ چه کسی جوابگوی زخم های بی التیام بیماران می شود؟

سعید نمکی، وزیر بهداشت کشور پس از حرکت مطالبه گران چابهاری به جای گوش دادن به سخنان پر درد مردم، قهر کرد و روبان قرمز این افتتاحیه در چشم انتظاری دست بی توان وزیر بهداشت ماند.
قهر نمکی؛ جواب چشم انتظاری مردم جنوب شرق برای رهایی از شر کرونا/ چه کسی جوابگوی زخم های بی التیام بیماران می شود؟
به گزارش چهاربهاران، جولان کرونا در سیستان و بلوچستان زیر سایه بی توجهی مردم به پروتکل و بی مهری مسئولین در تامین زیرساخت های مناسب باعث به وجود آمدن شرایط فوق بحرانی در جنوب شرق کشور شد.

کمبود تخت بستری، دارو و مشکلات زیر ساختی نظیر آب و برق در کنار شیوع کرونا به ویژه گونه جدید موسوم به دلتا پلاس که نسبت به قبل خطرناک تر است، زندگی را برای مردمان سرزمین نخل و آفتاب سهمگین و تاریک کرده است.

در کنار بلواهای مسئولین و نشان دادن گل و بلبل بودن وضعیت در این خطه از کشور مردم تنها قربانی ادعاهای پوچ و بی اساس هستند که باعث شده تا آرامش و رفاه آن رو به زوال باشد.

پس از اعتراض گسترده فعالان اجتماعی، رسانه ای و مردم در برابر کوتاهی مسئولین و کم کاری در تامین زیرساخت های مناسب حوزه بهداشت و درمان در استان و سخنان ضد و نقیض سکاندار دستگاه سلامت، پس از فشارهای زیاد از سوی همه بلاخره عصر امروز سعید نمکی؛ وزیر بهداشت برای بازدید و بررسی آخرین وضعیت بحرانی سیستان و بلوچستان وارد کنارک و چابهار شد.

بسیاری گمان می کردند صحبت های نمکی ناشی از عدم آگاهی از وضعیت استان و ارائه اطلاعات غلط مشاوران وی باشد اما رفتار امروز او در برابر مطالبه به حق مردم چابهار نشان داد که این خانه از پایه ویران شده و به این راحتی قابل ترمیم نیست.

در حالی که پیش ببنی می شد با حضور وزیر بهداشت اوضاع استان بهبود یابد و اقدامات موثری از سوی مسئولین برای رفاه و آسایش مردم رقم بخورد اما برخورد سکاندار دستگاه سلامت امید مردم را پیشتر از قبل ناامید کرد.

سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که برای بررسی آخرین وضعیت شیوع کرونا در سفری ۲ روزه به استان سیستان و بلوچستان آمد و مراکز بهداشتی چابهار هم از حول آمدن وی رنگ نظافت محیطی به خودشان گرفتند و با تامین زیرساخت ها شامل افزایش تعداد تخت ها، تجهیزات روشنایی، نور و تمام کمبودهای بیمارستان سعی در نشان دادن وضعیت مطلوب را داشتند، اما تلاش هایشان با اعتراض مردم بی ثمر ماند.

در حالی که با برنامه ریزی قبلی مسئولین بهداشت و درمان جنوب استان مقرر شده بود تا مرکز بلوک زایمانی (LDR) چابهار که هنوز به طور کامل تجهیز و تکمیل نشده با حضور وزیر بهداشت افتتاح شود اما با اعتراض مطالبه گران و فعالین اجتماعی شهر این حرکت نمادین مواجه شد.

سعید نمکی پس از حرکت مطالبه گران چابهاری به جای گوش دادن به سخنان پر درد مردم، قهر کرد و روبان قرمز این افتتاحیه در چشم انتظاری دست بی توان وزیر بهداشت ماند.

قهر امروز وزیر باردیگر ثابت کرد که صدای آواز دهل از دور خوش است و دولت مردان بی تدبیر جز بلوا و هیاهوی کار دیگری برای مرهم شدن زخم مردم سواحل مکران ندارند و درحالی که زندگی مردم به خطر افتاده به دنبال اقدامات نمایشی برای سرپوش گذاشتن به اشتباهاتشان هستند.

در شرایطی که مردم نیاز به تخت بستری و دارو دارند افتتاح نمادین یک مرکز نیمه کاره و بی توجهی به مطالبه به حق آنها با قهر کودکانه، تنها به زخم های آنها به جای التیام، اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 456813
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *