۰
فرماندار شهرستان دشتیاری مطرح کرد:

ارتقاء شاخص های بهره مندی آب یک امر ضروری در منطقه است/ مدیریت نحوه مصرف خانوارها مانع کمبود منابع در جنوب استان

عادل عفتی گفت: ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی از آب شرب و تکمیل پروژه های عمرانی توسط شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بسیار امر ضروری در منطقه است.
ارتقاء شاخص های بهره مندی آب یک امر ضروری در منطقه است/ مدیریت نحوه مصرف خانوارها مانع کمبود منابع در جنوب استان
به گزارش چهاربهاران، عادل عفتی؛ فرماندار دشتیاری در اولین جلسه ستاد مدیریت بحران آب شرب این شهرستان با اشاره به طرح ها و پروژه‌های عمرانی شرکت آب و فاضلاب استان در دشتیاری و انتقال خط شیر گواز به نوبندیان بیان کرد: در این جلسه به تفضیل آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه‌های عمرانی حوزه آب و فاضلاب شهرستان دشتیاری، چگونگی تامین آب شرب موردنیاز از طریق آبرسانی سیار و تقویت ناوگان آبرسان سیار وسایر مسائل و مشکلات مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
وی با اشاره به اهمیت بهره‌برداری هرچه سریعتر پروژه‌های عمرانی حوزه تامین آب شرب در سطح شهرستان دشتیاری افزود: در ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی از آب شرب تکمیل پروژه های عمرانی بسیار موثر است و شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در خصوص پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه‌های مربوطه باید سرعت عمل بیشتری به خرج دهد.
 
فرماندار دشتیاری تصریح کرد: مدیریت امور آب و فاضلاب چابهار و دشتیاری با همکاری بخشداران مرکزی و باهوکلات و رئیس شورای اسلامی شهرستان دشتیاری در خصوص انجام برنامه ریزی مناسب وتقویت ناوگان آبرسانی سیار در راستای تامین آب شرب موردنیاز مردم باید اقدامات را جدی تر پیگیری کند.
 
وی ادامه داد: به منظور حفظ و حراست از تاسیسات آب وفاضلاب شهرستان دشتیاری به ویژه خط لوله ۵۵۰ محور شیر گواز-نوبندیان‌، بخشداران مرکزی و باهوکلات با استفاده از ظرفیت قانونی دهیاری‌ها، شورای اسلامی شهرستان دشتیاری وشرکت آب و فاضلاب و نیروی انتظامی با خاطیان مربوطه برخورد قانونی انجام دهند.
 
عفتی با اشاره به منظور جلب مشارکت مردم وافزایش آگاهی های عمومی در حفظ و حراست از تاسیسات آب و فاضلاب دشتیاری گفت: برای چگونگی استفاده مطلوب از منابع آب موجود در شبکه‌های آبرسانی و تعامل همه جانبه فی مابین مردم وشرکت آب و فاضلاب منطقه با هدف تامین آب شرب موردنیاز، یک قرارگاه اطلاع رسانی و آموزش همگانی ستاد مدیریت بحران آب شرب در دشتیاری تشکیل می شود تا در راستای تحقق اهداف مورد نظر اقدامات لازم انجام شود.
 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تامین آب با توجه به افزایش جمعیت و بالا رفتن مصرف در کشور و استان برای مدیریت بهتر و جلوگیری از کمبود آب، باید نحوه استفاده صحیح به مردم آموزش و اطلاع رسانی شود تا از هدر رفتن بیهود این منبع انرژی مورد نظر پیشگیری کنیم.
 
انتهای پیام/
 
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 456797
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *