فلسطین خواستار افزودن نام اسرائیل به «فهرست ننگ» سازمان ملل شد

1 تير 1400 ساعت 12:09

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه از دبیرکل سازمان ملل خواست تا رژیم کودک کُش صهیونیستی را به دلیل ارتکاب جنایات ضدبشری و نقض حقوق کودکان به «فهرست ننگ» بیافزاید.


به گزارش چهاربهاران به نقل از مهر، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه در نشست هفتگی کابینه این تشکیلات در رام الله، از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواست تا رژیم کودک کُش اسرائیل را به فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان موسوم به «فهرست ننگ» بیافزاید.
محمد اشتیه با اشاره به شهادت یک نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی به دست نظامیان صهیونیستی در هفته گذشته خاطرنشان کرد که «اسرائیل هرگز از کشتن فرزندان ما دست برنداشته است».
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اظهار داشت که اسرائیل باید پاسخگوی این جنایات ضدبشری خود باشد.
گفتنی است، روز بیست و یکم ماه مه برقراری آتش بس به درگیریهای اخیر غزه میان نظامیان صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه پایان داد.
در جنگ یازده روز اخیر، حمله‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری دست کم ۲۸۹ کشته- از جمله زنان و کودکان- برجای گذاشت و خسارات فراوانی به بار آورد. مدارس، مراکز درمانی و دفاتر رسانه‌ های توپخانه‌ای خبری از جمله محل‌های توپخانه‌ایی بودند که هدف حمله‌ توپخانه‌ای هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.


کد مطلب: 456749

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456749/فلسطین-خواستار-افزودن-نام-اسرائیل-فهرست-ننگ-سازمان-ملل

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir