۰
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان چابهار:

ارائه سهمیه سوخت آزاد فقط با صدور حواله و قبض انجام می شود/ سلب امتیاز یا واگذاری جایگاه های سوخت متخلف

علیرضا میر در جلسه با رئیس ناحیه نفتی و متصدیان جایگاههای عرضه مواد سوختی منطقه آزاد، شیلات و پلان ارائه از سلب امتیاز یا واگذاری جایگاه های سوخت متخلف خبر داد.
ارائه سهمیه سوخت آزاد فقط با صدور حواله و قبض انجام می شود/ سلب امتیاز یا واگذاری جایگاه های سوخت متخلف
به گزارش چهاربهاران، علیرضا میر؛ معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان چابهار در جلسه با رئیس ناحیه نفتی و متصدیان جایگاههای عرضه مواد سوختی منطقه آزاد، شیلات و پلان با اشاره به گلایه و انتقادات شهروندان و فعالان اجتماعی در خصوص نحوه استفاده از کارت سوخت آزاد در جایگاههای سطح شهرستان چابهار بیان کرد: در راستای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی از کارتهای آزادی که در اختیار جایگاه های سوخت قرار گرفته توسط افراد سودجو و کسانی که قاچاق و فروش خارج از شبکه را دنبال می کنند، باید به طور دقیق و مدوام مدیریت و نظارت از سوی بازرسان شرکت نفت انجام شود.
 
وی افزود: با توجه به موقعیت ویژه بندر چابهار و منطقه گردشگری بودن آن ارائه خدمات باید براساس نیاز مسافر، گردشگر و حتی افراد بومی سطح شهرستان و شهرستان های همجوار که بصورت روزانه تردد دارند و در برخی شرایط سهمیه اختصاص داده می شود، صورت بگیرد.
 
وی تصریح کرد: ناحیه نفتی چابهار باید شبانه روز نظارت لازم را از طریق ابزار مستقر و نصب شده در جایگاهها، بروی میزان فروش روزانه از محل سهمیه آزاد اختصاص داده شده به هر جایگاه را داشته باشد و در صورت مشاهده کوچیکترین تخلف با خاطیان امر برخورد قانونی انجام دهد.
 
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گفت: تکریم  و برخورد مناسب با مشتری و مراعات حال ارباب رجوع توسط متصدیان و نیروهای جایگاه های سوخت در اولویت کاری آنها باید باشد.
 
وی ادامه داد: در بازدید و گشت های مشترکی که بصورت محسوس و نامحسوس توسط کارگروه و عوامل سوخت شهرستان صورت می گیرد، در صورت مشاهده یا دریافت گزارش تخلف طبق مصوبات، قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن برخورد با متصدیان جایگاه ها، کارتهای سوخت آزاد آنها جمع آوری می شود.
 
میر خاطر نشان کرد: برای ارائه خدمات به درخواست افراد، اشخاص حقیقی، ادارات و نهادهای دولتی اختصاص سهمیه سوخت آزاد فقط با صدور حواله و قبض های پیش بینی شده در دفتر جایگاه با دریافت مشخصات کامل خودرو و راننده باید انجام شود.
 
وی اضافه کرد: دفاتر عملکردی و اختصاص سهمیه های سوخت باید در اختیار بازدید کنندگان و بازرسان جهت بهره برداری لازم و نظارت جایگاه ها قرار بگیرد.
 
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان چابهار اذعان کرد: خودروهایی که بصورت روزانه در چند مرحله به جایگاه مراجعه و باعث ایجاد ترافیک و مزاحمت هایی را بر سایر افراد دارند، باید توسط عوامل و نیروهای مستقر در جایگاه شناسایی و مشخصات خودرو به ناحیه نفتی و دفتر کالا و قاچاق اعلام تا برخوردهای قانونی با آنها شود.
 
وی تاکید کرد: اگر متصدیان جایگاهها توان مدیریت و نظارت لازم بر فرآیند توزیع و عرضه مواد سوختی و ارائه خدمات مطلوب را به مشتریان واقعی نداشته باشند، موضوع در دستور کار شورای تامین شهرستان قرار گرفته و نسبت به سلب امتیاز جایگاه اقدام و در اختیار افراد غیر و سایر سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت۰
 
میر اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا، ضمن رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی  از عموم شهروندان و هموطنان عزیز خواستاریم تا چنانچه شاهد تخلفات احتمالی و عدم همکاری متصدیان و نیروهای حاضر در جایگاهها بودند، موضوع را به بصورت شفاف و به دور از هرگونه تسویه حساب شخصی و گروهی به  ناحیه نفتی و فرمانداری ویژه چابهار اعلام کنند.
 
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 456681
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *