۰
امام جمعه موقت شهرستان چابهار:

حضور مردم در انتخابات؛ نشانه اعتماد و پشتیبانی از انقلاب است/ پرشور بودن صندوقها؛ عامل تقویت قدرت سیاسی ایران در عرصه بین المللی

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی کریمی گفت: یکی از سطوح مهم مشارکت سیاسی، شرکت مردم در انتخابات است و در نظام جمهوری اسلامی انتخابات یکی از عرصه‌های تبلور مشارکت ملت ایران در تعیین سرنوشت خود به شمار می‌رود.
حضور مردم در انتخابات؛ نشانه اعتماد و پشتیبانی از انقلاب است/ پرشور بودن صندوقها؛ عامل تقویت قدرت سیاسی ایران در عرصه بین المللی
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی کریمی؛ امام جمعه موقت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به اینکه انتخابات یک مسئله مهم سیاسی در کشور است بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با برگزاری انتخابات متعدد در حیات سیاسی چهل ساله خود، جلوه بی‌نظیری از دموکراسی را در قالب مردم‌سالاری دینی در معرض دید جهانیان گذاشته است و مردم در طول ۴۲ سال گذشته همواره با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای ثابت کردند که پشتیبان نظام هستند.
 
امام جمعه موقت چابهار با اشاره به حضور حداکثری مردم، اقشار و جامعه برای شرکت در انتخابات اهمیت بالایی دارد تصریح کرد: مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی کشور هم دستاوردهای داخلی و هم خارجی دارد، جضور مردم پای صندوق‌های رای می‌تواند امنیت داخلی کشور را بالا ببرد و مشروعیت نظام سیاسی را افزایش دهد.
 
وی ادامه داد: به طور کلی هر چه حضور مردم پای صندوق های رای پرشورتر و با استقبال باشد هم منافع ملی داخلی را تامین می کند و هم در وجهه جهانی ما ابعاد مثبتی را به دنبال خواهد داشت.
 
حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم تاثیر مستقیم در روند راه انقلاب و نظام دارد اذعان کرد: حضور مردم باعث تثبیت نظام اسلامی، تداوم بخش آرمان های امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر دارد و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت، استمرار عدالت محوری و مبارزه با فساد و به طور کلی استمرار اجرای احکام الهی و قرآنی خواهد بود که اگر چنین شود سعادت و سیادت نصیب ملت عزیز ایران اسلامی خواهد شد.
 
وی در خصوص حضور حداکثری مردم و نقش بر آب کردن برنامه های مخرب دشمن علیه انقلاب گفت: دشمن در طول ۴۲ سال گذشته با نقشه‌های متعدد درصدد آسیب زدن به نظام و کشور بوده است و یکی از عرصه‌هایی که در آن تلاش بسیاری داشته کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای بوده است که در طول این سالها نه تنها این نقشه عملیاتی نشده بلکه جواب عکس داده و حضور مردم پررنگ‌تر بوده است.
 
امام جمعه موقت چابهار با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری ادامه داد: طبق بیانات رهبر عزیز انقلاب که فرمودند: حضور در انتخابات یکی از مستحکم ترین وسیله هایی است که این ملت می تواند آن را مثل یک زره پولادین در مقابل خود و در مقابل حمله دشمنان و سوءنیّت و بد دلی مستکبران و دخالت کنندگان نگه دارد؛ پس انتخابات پرشور و حضور مردم پای صندوق‌ها سبب ناامیدی دشمنان و خنثی‌شدن توطئه آنها علیه ملت ایران می‌شود.
 
وی اظهار کرد: دشمن وقتی صفوف به هم پیوسته ملت و اتحاد آنان را در صحنه انتخابات مشاهده کند طبیعتا در برنامه های شیطانی و مخرب خود علیه ما دلسرد و نا امید می شود اما اگر مشارکت ضعیف باشد و اختلاف و تفرقه بین ملت و مسئولین بوجود آمد دشمن از این خلا و رخنه، کمال سو استفاده را می کند و هم ضربات خود را می زند و هم وجهه جمهوری اسلامی و نظام دموکراتیک و مردم‌سالار آن را در دنیا زیر سوال می برد و تضعیف می‌کند و باعث فشارها و تحریم‌های بیشتر بر کشور می شود.
 
وی با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و الگو پذیری بسیاری از ملت ها افزود: بدون تردید ما در منطقه و جهان دوستان و علاقمندان زیادی داریم که آرزومند سربلندی روز افزون این آب و خاک اند و امروزه ایران اسلامی محور مقاومت هم در منطقه و هم در دنیاست و بسیاری از آنها در صورت تضعیف جایگاه نظام جمهوری اسلامی در دنیا آنها هم دچار تزلزل و آسیب خواهند شد و جریان مهم و نورانی و ضد استکباری مقاومت تضعیف خواهد شد لذا باید با همه جانبه نگری و بصیرت کامل پای صندوق های رای حاضر شویم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.
 
حجت الاسلام کریمی گفت: امروز در کشور جریان لیبرال و غرب گرا تمایلی به قدرت گرفتن جریان مقاومت در منطقه ندارند و متاسفانه خواسته یا ناخواسته در زمین غرب بازی میک نند و آب به آسیاب آنها می ریزند؛ لذا باید هوشیار بود و اجازه ندهیم کسانی که به خون امثال حاج قاسم ها خیانت کردند و دشمن را شاد کردند بر این مسندهای مهم و حیاتی تکیه بزنند.
 
وی با اشاره به تبلیغات منفی دشمن علیه نظام بیان کرد: از آنجایی که شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی الهی است لذا باید با حجت شرعی رای بدهند یعنی بینی و بین الله درست انتخاب کنند و به ملاک‌هایی که ولی امر مسلمین بیان می کنند توجه داشته باشند.
 
امام جمعه موقت چابهار با اشاره به مشخصات یک کاندیدای اصلح افزود: افراد لایق و مردمی و دارای روحیه جهادی و روحیه خدمت به مردم، وارد کارزار انتخاباتی شوند، افراد موجه و مردمی و حتی مسولین خدوم و موجه، با ایجاد کمپین های تبلیغاتی و انتخاباتی از وجاهت خود استفاده کنند و مردم را تشویق به حضور در سرنوشت خود کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: کاندیداها وعده های دروغ به مردم ندهند بلکه در حد توانشان و در حد ظرفیت کشور وعده بدهند و مردم عزیز هم باید  با دقت و بصیرت کاندیدای اصلح را انتخاب کنند و خدای ناکرده فریب توطئه های دشمنان و فریب دوگانه های کاذب و دروغین و انحرافی آنان را نخورند.
 
 انتهای پیام/
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 456645
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *