رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار:

واحد هپاتیت مرکز بهداشت شهرستان چابهار افتتاح شد/ شناسایی و انجام واکسیناسیون برای جلوگیری از بیماری مهمترین اقدامات مرکز

18 اسفند 1399 ساعت 12:01

عبدالرسول خدمتی از راه اندازی واحد هپاتیت مرکز بهداشت شهرستان چابهار برای درمان و جلوگیری از این بیماری شایع در جنوب استان خبر داد.


عبدالرسول خدمتی؛ رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگاران چهاربهاران بیان کرد: صبح امروز با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت، کارشناس مسئول اداره هپاتیت وزارت بهداشت، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و جمعی از مدیران و روسای ادارات، مرکز مشاوره هپاتیت بندر اقیانوسی چابهار افتتاح شد.

وی افزود: این مرکز با هدف شناسایی، انجام واکسیناسیون، مراقبت از اطرافیان افراد مبتلا و درمان بیماران دارای هپاتیت راه اندازه شده است.

وی اظهار کرد: بیماری هپاتیت شامل التهاب سلول‌های کبدی و آسیب به کبد می‌شود، که انواع و علل ایجاد آن در افراد، متفاوت است اما می‌توانند علائم مشابهی داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار گفت: حداقل پنج ویروس می‌توانند عامل ایجاد بیماری هپاتیت در افراد شوند و سه مورد از شایع‌ترین ویروس‌های هپاتیت A ،B و C هستند.

وی خاطر نشان کرد: ابتلا به هر یک از این سه مورد می‌تواند کشنده باشد البته انواع دیگر هپاتیت ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد الکل یا اختلالات خود ایمنی حاصل شود.

خدمتی اشاره کرد: واحد مشاوره هپاتیت مرکز بهداشت شهرستان چابهار واقع در بلوار امام خمینی، جنب مسجد جامع اهل سنت در مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شماره ۴ واقع است.

وی ادامه داد: شهروندان عزیز چابهاری می توانند برای درمان و جلوگیری از این بیماری شایع به این مرکز مراجعه کنند تا سلامتی آنها در برابر بیماری حفظ شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 456479

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456479/واحد-هپاتیت-مرکز-بهداشت-شهرستان-چابهار-افتتاح-شناسایی-انجام-واکسیناسیون-جلوگیری-بیماری-مهمترین-اقدامات

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir