رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار خبر داد:

آغاز عملیات سمپاشی کانون های پرخطر مالاریا در چابهار/ 25نقطه شهر برای حفظ سلامت مردم ضدعفونی می شود

6 اسفند 1399 ساعت 11:17

رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهارگفت: 25 کانون حساس حاشیه شهر چابهار به مدت 15 روز برای مثابله با بیماری مالاریا سمپاشی و ضدعفونی می شود.


عبدالرسول خدمتی؛ رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: عمليات سمپاشي مالاريا با حضور مسئول واحد بیماریها و جمعی از نمایندگان ادارات در ۲۵ کانون پر خطر و برای مراقبت از یکهزار و ۴۲۲نفر جمعیت ساکن در حاشیه  مناطق شهرستان چابهار آغاز شده است.

وی افزود: این عملیات سمپاشي منازل به مدت ۱۵ روز كاري با شرکت ۲۱ كارگر و ۶ خودرو انجام مي شود.

وی اظهار کرد: قبل از آغاز فصل انتقال بيماري مالاريا و فعالیت ناقل این بیماری( پشه آنوفل) در برخي از شهرستان هاي سيستان و بلوچستان از جمله چابهار، عمليات سمپاشي در روستاها و حاشيه شهر توسط مركز بهداشت اجرا مي شود تا گام های آخر به سوی حذف مالاریا در کشور به ایستگاه پایانی خود برسد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهارگفت: سم پاشي از جمله برنامه هايي است كه براي حذف بيماري مالاريا و كنترل ناقلان مالاريا (پشه آنوفل) به صورت کارشناسی شده در كشور انجام مي شود.

وی تصريح كرد: عمليات سمپاشي 2 نوبت در سال و به مدت حداقل ۱۵ و حداكثر ۲۵ روز با حضور و نظارت کارشناسان بهداشتی صورت می گیرد.

خدمتی ادامه داد: ساير برنامه هاي حذف بيماري مالاريا هر ساله دقیق و مدوام برای حفظ سلامتی مردم و پیشگیری از بیماری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: کنترل مرز پاکستان توسط پایگاه های بهداشتی مستقر، یکی از راه های جلوگیری احتمالی این بیماری است.5
 


کد مطلب: 456434

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456434/آغاز-عملیات-سمپاشی-کانون-های-پرخطر-مالاریا-چابهار-25نقطه-شهر-حفظ-سلامت-مردم-ضدعفونی-می-شود

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir