۰

واکسن داخلی کرونا تا پایان امسال به تولید انبوه می‌رسد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تا پایان امسال و یا اوایل سال ۱۴۰۰ ساخت واکسن داخلی کرونا به تولید انبوه می‌رسد و روند تولید واکسن در کشورمان از استانداردهای جهانی هم پیروی می‌کند.
واکسن داخلی کرونا تا پایان امسال به تولید انبوه می‌رسد
به گزارش چهاربهاران ، زهره الهیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأکید بر حمایت از واکسن داخلی کرونا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت واکسن سابقه درخشانی دارد و زیرساخت های ساخت واکسن در کشورمان موجود است.
وی تصریح کرد: تاکنون تست های انسانی و کارآزمایی های بالینی که در این زمینه صورت گرفته است، بسیار موفقیت آمیز بوده و هیچ گونه عوارضی از طریق واکسن های داخلی مشاهده نشده است. 
الهیان با بیان اینکه بدون شک روند تولید و فراهم کردن واکسن در کشورمان از استانداردهای جهانی پیروی می‌کند، بیان کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا در کشورمان، شرکت های داخلی و دانشمندان مصمم شدند که مقدمات ساخت واکسن را به طور جدی در ایران فراهم کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ان شاء الله تا پایان امسال و یا اوایل سال ۱۴۰۰ ساخت واکسن داخلی به تولید انبوه برسد، تاکید کرد: بدون شک واکسنی که در داخل تولید می‌شود، تحت نظارت و تایید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد و مستندات تولید واکسن کرونا داخلی به سازمان بهداشت جهانی هم ارسال خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از طریق ساخت واکسن داخلی با تعداد زیاد، نیاز کشور در این زمینه تا حد قابل توجهی برطرف خواهد شد.
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 456400
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *