۰

کتابچه امر به معروف و نهی از منکر ویژه اهل سنت تدوین شود

رئیس هیئت اندیشه‌ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان گفت: علمای اهل سنت نسبت به تدوین کتابچه جامع فریضتین امر به معروف و نهی در حوزه اهل‌سنت اقدام کنند.
کتابچه امر به معروف و نهی از منکر ویژه اهل سنت تدوین شود
به گزارش چهاربهاران به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام جواد طاهریدر نخستین نشست هیئت اندیشه‌ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سیستان و بلوچستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که در رابطه با آن هیچ گونه اختلافی میان شیعه و سنی وجود ندارد، امر به معروف و نهی از منکر است که می‌تواند منشأ برکات و تحولات زیادی باشد.
مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان افزود: تفرقه و اختلاف بزرگترین مانع در مسیر تأمین امنیت پایدار و پیشرفت همه جانبه در سیستان و بلوچستان است که اگر این دو فریضه مهم به نحو احسن احیا شده و به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود طبیعتاً دیگر هیچکس جرأت تفرقه افکنی را به خود نمی‌دهد چرا که می‌داند با واکنش تند مردم استان مواجه خواهد شد.
وی بیان کرد: یکی از ضرورت‌های احیای امر به معروف و نهی از منکر، گسترش مطالبه‌گری صحیح و ارائه آموزش‌های لازم به مطالبه‌گران است که در این زمینه نیز باید دوره‌های آموزشی متعددی ویژه اقشار مختلف مردم برگزار شود تا شهروندان ضمن آشنا شدن با حق و حقوق خود، این موارد را در چارچوب قانون و ضابطه از مسئولان خود مطالبه کنند.
طاهری ادامه داد: لازم است تا کتابچه جامع و کامل امر به معروف و نهی از منکر در حوزه اهل سنت با ذکر مصادیق اصلی معروف و منکر و شیوه‌های صحیح اجرا به قلم مولوی‌ها و اساتید مدارس دینی آنها تدوین و به برادران و خواهران اهل سنت ما عرضه شود.
مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: یکی دیگر از نکاتی که باید به صورت خاص و تخصصی به آن ورود کرد، شیوه‌های صحیح مطالبه‌گری، بیان معروفات و گفتمان‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و نباید کار به جایی برسد که فرد یا افرادی به نام مطالبه‌گری و امر به معروف و نهی از منکر، مطالبی را به زبان بیاورند که نه تنها سودی نداشته بلکه باعث ایجاد تشنج و تفرقه شود.
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از این‌گونه انشقاق‌ها نیز باید کارگروه‌های تخصصی تشکیل شود و راه و روش صحیح و شیوه حرکت در خطوط اصلی مطالبه‌گری و امر به معروف و نهی از منکر را به افراد آموزش دهیم که اگر این مهم اتفاق بیفتد طبیعتاً تأثیر و نفوذ پذیری و مقبولیت مطالب بیان شده برای مردم و مسئولان دوچندان خواهد شد.
حفظ وحدت بزرگترین معروف در سیستان و بلوچستان است
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: وحدت بزرگترین معروف در استان محسوب می‌شود و هیچکس نباید به بهانه امر به معروف و نهی از منکر خدشه‌ای به آن وارد کند.
محسن اکبری افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اقشار مختلف، کلاس‌های اخلاق، وبینارهای تخصصی و غیره از جمله مواردی است که در این ستاد برنامه‌ریزی شده و با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها، رسانه ملی و مطبوعات سعی در ترویج دوچندان و احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری در استان داریم.
وی ادامه داد: ناگفته نماند که نقد سازنده با تخریب؛ تفاوت معنایی و محتوایی بسیاری دارد و به همه افرادی که در این مسیر گام برمی‌دارند ابتدا توصیه می‌شود که آموزش‌های لازم را طی کرده و سپس در چارچوب قانون و به دور از جناح بازی و مسائل قومی و مذهبی و سیاسی اقدام کنند.
اکبری تصریح کرد: بر اساس قانون، هیچ شخص و ارگانی اجازه ندارد در مسیر اجرا و ضوابط تعیین شده برای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کند که در صورت مشاهده چنین مواردی، این ستاد با تمام توان از مطالبه‌گران و آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کرده و در صورت نیاز، وکلای خبره و کارآزموده‌ای را برای دفاع از آنها در محاکم قضائی تعیین می‌کند.
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 456399
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *