۰

افزایش تعداد روزهای بدون فوت کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعداد روزهای بدون فوت بعد پس از اجرای محدودیت های هوشمند کرونائی و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان سیستان و بلوچستان به ۵ روز رسید.
افزایش تعداد روزهای بدون فوت کرونا در سیستان و بلوچستان
به گزارش چهاربهاران، سید محمد هاشمی شهری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در شبانه روز منتهی به دوشنبه ۲۹ دی ماه سال ۹۹ هیچ موردی فوت ناشی از کرونا در استان سیستان و بلوچستان نداشته ایم، اظهار داشت: در پی مشارکت مردم در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، تعداد روزهای بدون فوت بعد از اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونائی و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به ۵ روز رسید.
وی در عین حال فوت یک هزار و ۱۳۱ بیمار کرونا مثبت در سیستان و بلوچستان را نشان دهنده جدّی بودن و خطرناک بودن این بیماری عنوان کرد و گفت: همچنان نگران ایجاد خیز جدید بیماری در بهمن و اسفند ماه هستیم وامیدواریم با تداوم حساسیت‌های بوجود آمده و همکاری مردم و مسئولین از آن موج هم به خوبی عبور کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وضعیت استان از لحاظ تقسیم بندی رنگی کرونایی را همچنان آبی اعلام کرد و گفت: اگرچه فعالیت همه مشاغل و صنوف در این وضعیت بلامانع است امّا شرط همه فعالیت‌های جمعی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و از جمله فاصله ایمن با دیگران، استفاده از ماسک و تهویه مناسب هواست.
وی متولیان ادارات، سازمان‌ها، فروشگاه‌ها، کارگاه‌ها، رستوران‌ها، ورزشگاه‌ها و سایر امکان تجمع تجاری و غیر تجاری را ملزم به ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir و دریافت رمزینه تصویری نظارت مردمی اعلام کرد و گفت: این رمزینه تصویری یا همان QR.Code باید در معرض دید تمام مراجعان نصب شود تا همه افراد اعم از مراجعان و کارکنان بتوانند با استفاده از گوشی‌های هوشمند و مجهز به بارکد خوان در فرایند نظارت بهداشت به همکاران ما کمک کنند.
هاشمی شهری با بیان استمرار فعالیت‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با تاکید ویژه بر مناطق حاشیه شهر گفت: از همه هموطنان عزیزی که دسترسی به تلفن و یا اینترنت دارند درخواست می‌کنم تا با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و یا تماس با تلفن ۴۰۳۰ اطلاعات سلامتی خانواده خود در مورد بیماری کرونا را ثبت کنند و در صورت هرگونه تغییر در وضعیت جسمی نیز از همین ۲ طریق و یا مراجعه حضوری به مراکز غربالگر سرپائی، به تشخیص زود هنگام بیماری کمک کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص آخرین وضعیت آماری کرونا در استان نیز گفت: در شبانه روز گذشته و بر اساس معیارهای قطعی آزمایشگاهی، ابتلاء ۱۷ نفر دیگر از هم استانی‌های عزیزمان به کووید ۱۹ به اثبات رسید و بدین ترتیب تعداد کلّ موارد مثبت در استان به ۲۶ هزار ۸۸۱ نفر رسیده است.
وی تعداد افراد بستری با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان را نیز ۸۹ عنوان کرد و گفت: تعداد بیماران بستری کرونا مثبت هم ۳۴ نفر می‌باشد که این آمارها در مقایسه به زمان مشابه در ماه قبل بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 456318
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *