۰
وزیر راه و شهرسازی در نشست ستاد توسعه سواحل مکران:

ظرفیت بندر چابهار به 10 میلیون تن افزایش یافت/ توجه به زیرساخت ها عامل توسعه منطقه

وزیر راه و شهرسازی گفت: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری به منطقه سیستان و بلوچستان از صندوق توسعه ملی اعتبار این پروژه تامین شده و در حال پیشرفت است که امیدواریم با تلاش گسترده‌ای که در حال انجام است بتوانیم تا قبل از پایان 1400 این خط را بهره برداری کنیم.
ظرفیت بندر چابهار به 10 میلیون تن افزایش یافت/ توجه به زیرساخت ها عامل توسعه منطقه
 محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در نشست ستاد توسعه سواحل مکران در چابهار بیان کرد: طرح توسعه سواحل مکران که در شورای سواحل مکران به تصویب رسیده که به مثابه مصوبه هیئت دولت است و پیش‌تر در شورای‌ عالی آمایش و شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی و تصویب شده بود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار است که در کشور یک برنامه سراسری و یکپارچه برای توسعه سرزمین با توجه به موضوعات اجتماعی و زیست ‌محیطی توامان مدنظر قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسئول، با طرح توسعه سواحل مکران و سرفصل‌های آن، پروژه‌ها آغاز شد و مذاکره در حال انجام است تا بتوان در خصوص سرمایه‌گذاری در این منطقه با سرمایه‌گذاران به تفاهم و قرارداد رسید.

وی با اشاره به الزامات اصلی این طرح که ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله راه‌آهن، راه‌ها، فرودگاه و بندر برا شامل می شود، تصریح کرد: ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار در توسعه فاز اول به 8.5 میلیون تن رسیده و در مجموع با ظرفیت ایجاد شده در بندر شهید کلانتری به حدود 10 میلیون تن ظرفیت بندری دست یافته‌ایم که تجهیزات آن روز به روز در حال رشد است.

اسلامی با اشاره به خط ریلی چابهار - زاهدان اذعان کرد: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری به منطقه سیستان و بلوچستان از صندوق توسعه ملی اعتبار این پروژه تامین شده و در حال پیشرفت است که امیدواریم با تلاش گسترده‌ای که در حال انجام است بتوانیم تا قبل از پایان 1400 این خط را بهره برداری کنیم.

وی با بیان این که بزگراه ها و آزادراه ها در منطقه مکران در حال توسعه است، گفت: تامین و احداث مسکن در شهر جدید تیس نیز آغاز شده که یکی از پروژه‌های مهم اسکان است که برای مردم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن انجام شده است.

وزیر راه اضافه کرد: تامین مسکن در شهر جدید تیس ظرفیتی است که  برای گسترش جمعیت در آینده سواحل مکران، دنبال می‌شود، حذف حاشیه نشینی در چابهار، ایجاد قابلیت زیست و کیفیت برای واحدهای مسکونی مردم، راه دسترسی مردم به بندر در طرح جامع شهر چابهار که  اخیرا تصویب شد نیز طی 2 سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش چهاربهاران،
نشست مشترک توسعه سواحل مکران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و همراهی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و با حضور مسئولان استانی، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم حوزه چابهار در مجلس شورای اسلامی، معاونین وزرای عضو ستاد و مسئولین استان و شهرستان در محل سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
 
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب: 456290
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *