۰
یادداشت/

خون شهید سلیمانی، مسیر تاریخ را تغییر داد/ آمریکا در شرف خداحافظی از خاورمیانه

درهم شکستن هیمنه پوشالی آمریکا و صهیونیسم جهانی با حمله سپاه پاسداران به پایگاه استراتژیک عین الاسد صورت گرفت.
خون شهید سلیمانی، مسیر تاریخ را تغییر داد/ آمریکا در شرف خداحافظی از خاورمیانه
به گزارش چهاربهاران،  حمله به عین الاسد مهمترین و پیچیده ترین تصمیم استراتژیک جمهوری اسلامی در سال ۹۸، و به یک معنا حتی در کل تاریخ خود بود. شلیک چندین فروند موشک به پایگاه نظامی بزرگترین قدرت مادی دنیا، اقدام فوق العاده سختی بود. در طول ۷۵ سال گذشته، هیچ کشور و قدرتی جرأت چنین اقدامی را به خود نداده بود.

جمهوری اسلامی می بایست تصمیم سختی می گرفت، تصمیمی چند لایه و چند وجهی که هم متناسب با اقدام خبیث آمریکایی ها باشد، هم مرهمی باشد بر قلب جریحه دار میلیون ها ایرانی که خواهان انتقام از عاملان این جنایت بودند و با این کار، یأس آنان را به امید و حماسه تبدیل کند، و هم از همه مهمتر در عین جسارت و شجاعت، کشور را به سمت جنگ نکشاند.

محاسبه و حل این معادله چند مجهولی، نیازمند دقت و ظرافت و هوشیاری بالایی بود. ساعت ۱:۲۰ دقیقه نیمه شب (درست همان زمان ترور شهادت حاج قاسم) ۱۸ دی ماه،سبزپوشان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با پرتاب ۱۳ فروند موشک های بالسـتیک از کرمانشاه، پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق و پایگاهی در اربیل را که محل استقرار نیروهای آمریکایی بود، هدف قرار داد.

رهبرمعظم انقلاب یک روز پس از حمله به عین الاسد در بیاناتی که به صورت مستقیم از رسانه های عمومی منتشر شد، در واکنش به این اقدام سپاه چنین فرمودند؛ بحث انتقام بحث دیگری است؛ حاالا دیشب یک سیلی به این ها زده شد. این مسئله‌ دیگری است. آنچه که برای مقابله مهم است، کارهای نظامی به این شکل، برای آن قضیه کفایت نمی کند. آنچه مهم اسـت، این است که باید حضور فسـاد برانگیز آمریکا در این منطقه منتهی و تمام شود.

 ما اینجا در مهم ترین نقطه تاریخ ایستاده ایم. نقطه ای که مرز حق و باطل در آن روشن شده است. نقطه ای که در آن عده ای به روال همیشه تاریخ، آسان ترین راه را انتخاب کرده و مجیز قدرت های مادی زمانه خود را میگویند و عده ای چون چمران ها و سلیمانی ها در حیات و ممات خویش، هیمنه قدرت ها را در هم شکسته و مسیر تاریخ را عوض می کنند.

اکنون این شهید سلیمانی است که باورهای غلط مردمان تحت ستم جهان را در هم میریزد، به آن ها اعتماد به نفسی دوباره می دهد و انقلابی بزرگ علیه قدرت های مادی غرب را هدایت می کند. از این لحظه، دنیا دیگر آنگونه که پیش از این بود نیست. تصویر ایرانی عقب مانده، منزوی و پر ظلم و ستم که محصول صهیونیسم رسانه ای بوده را فریاد تشییع کنندگان شهید سلیمانی و غرش موشک های ایرانی در هم شکسته است.

اکنون دیگر نمیتوان به آسانی تصویر خیالی از یک ایران قدرتمند! در دروه طاغوت پهلوی را به خورد ایرانیان داد. اکنون مردم به روشنی تفاوت ارتشی که یکروزه ایران را به روس و انگلیس تسلیم کرد و نیروهای مسلحی که یکروزه ابرقدرت را به زانو در می آورند درک می کنند. اکنون دیگر نمیتوان دلهای طالب حق و عدالت در بین مسلمانان منطقه را به جای انقلاب اسلامی به سوی تروریست های تکفیری، به سوی داعش و القاعده، این دشمنان بیخطر و عروسک های خیمه شب بازی آمریکایی حواله داد.  

در این برهه، آمریکا بزرگترین خطای تمام تاریخش را انجام داد،ابرقدرتی که میتوانست حالا حالاها نان اعتبار کذایی اش را بخورد، ناگهان به میدان عمل پاگذاشت و پرده از حقیقت توانمندی اش برافتاد. اکنون دیگر صحبت از تحریم و منزوی ساختن ایران، لطیفه است. تحریم کردن ما به اندازه تحریم کردن روسیه و چین بی معنی است،چگونه میتوان کشوری را تحریم کرد که اگر اراده کند کنترل جریان انرژی و حتی تمامی تبادلات اقتصادی منطقه ای را در دست میگیرد!؟

چگونه میتوان یک ابرقدرت منطقه ای را تحریم نمود!؟ وقتی بزرگشان اینگونه مفتضح شد، کوتوله هایی مثل اسراییل و سعودی چگونه میتوانند زین پس عرض اندام کنند!؟ اکنون این ایران است که به برکت خون شهید سلیمانی ها، مسیر تاریخ را اصلاح می کند.


مـراد بامری؛ تحلیل گر مسائل سیاسی اجتماعی
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 456284
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *