۰
یادداشت/

آزادی بیان دروغین غربی تحمل دیدن یک عکس شهید سلیمانی را ندارد

در طی یک هفته اخیر شبکه های اجتماعی که مدعی دروغین حقوق بشر هستند پست های منتسب به شهید سلیمانی را بدون هیچ دلیلی حذف می کنند.
آزادی بیان دروغین غربی تحمل دیدن یک عکس شهید سلیمانی را ندارد
به گزارش چهاربهاران، همراهی توئیتر، اینستاگرام و فیسبوک با اقدامات تروریستی کشورهای متخاصم، از طریق حذف اکانت و پست کاربران ایرانی و جلوگیری از آزادی بیان ایرانیان در فضای مجازی، مسبوق به سابقه است.

پست‌های مربوط به سردار سلیمانی و هشتگ انتقام سخت در این شبکه اجتماعی حذف و برخی از اکانت‌های کاربران ایرانی حذف می‌شود.

این شواهد نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی خارجی از جمله اینستاگرام و فیس بوک به رغم آنکه خود را داعیه دار آزادی بیان می‌دانند، با حذف مطالب کاربران، تمامی تلاش خود را به کار می‌بندند تا جلوی انتشار تصویر خبیث و جنایتکار دشمنان ایران را که به راحتی قابل بازگویی و نمایان شدن برای مردم جهان در فضای مجازی است، بگیرند.

بنظرم دلیل این اقدام یکطرفه شبکه‌های اجتماعی خارجی را بدون توجه به حق آزادی بیان کاربران ایرانی، نبود حضور مؤثر حاکمیت و حکمرانی فضای مجازی در کشور است.

در شرایطی که بیگانگان از اشاعه یاد و راه سردار سلیمانی جلوگیری می کنند، باید زمینه لازم برای تقویت فضای مجازی بومی خودمان به وجود  آید، در شرایطی که فضای مجازی بومی خود را تقویت نکنیم، مردم ما مجبور می شوند در فضا و بستری که مدیریتش در دست ما نیست و بیگانگان آن را اداره می کنند، احساسات خود درباره افراد محبوبی چون سردار سلیمانی را مطرح کنند در حالی که باید این فضا در کشور خودمان تقویت شود.

همزمان با شهادت سردار سلیمانی عملیات رسانه ای پیچیده ای در افکار عمومی صورت گرفت که نشان می داد دشمن علاوه بر عملیات تروریستی با موشک، عملیات رسانه ای دیگری با استفاده از فضای مجازی همراه با تاکتیک های انحراف کننده ذهن و افکار علیه مردم ایران و افکار عمومی جهان انجام داده است.

پس از ترور سردار سلیمانی توسط ارتش تروریستی آمریکا یکی از برنامه هایی که دستور کار قرار می گیرد استفاده از اطلاعات برای تسلط بر جوانب مختلف جنایتی است که مرتکب شده اند؛ یکی از شیوه‌های مشخص عملیات آمریکا در کشورهای منطقه، جنگ با اطلاعات است. سه دسته نبرد اطلاعاتی تعریف شده که یکی از آنها ،جنگ اطلاعاتی است.

جنگ اطلاعاتی عبارتست از استفاده از شبکه‌های الکترونیکی برای تخریب یا از کار انداختن و غیرعملیاتی کردن زیر ساخت های اطلاعاتی نوع دوم، جنگ ضداطلاعات است که سپر اطلاعاتی است در اینجا آنچه مهم است ایجاد روش دفاعی به منظور افزایش شکاف میان تصویر و واقعیت در میدان جنگ است. اما نوع سوم، جنگ با اطلاعات است،‌ به این معنی که از طریق اطلاعات و اخبار فیک و دروغین ذهن مخاطبان جهت‌دهی می‌شود.

 رسانه‌ها فراتر از مرزهای یک کشور به دنبال اثرگذاری در داخل کشور هدف هستند و با مانور اجتماعی که ایجاد می‌شود، سعی می‌کنند یک خبر را دست به دست گردانده و شایعه ایجاد کنند و با تحریف خبر، تحریک را ایجاد کرده و عواقب آن را در جامعه بیشتر کنند. با توجه به آنکه آمریکا دارای پیچیده ترین دستگاههای اطلاع رسانی و جاسوسی است در هر سه زمینه فوق افکار عمومی جهان مورد هجوم قرار می دهد.

جمهوری اسلامی اگر چه سردار دلها را از دست داد و هنوز انتقام عمل وحشیانه ترامپ به صورت کامل نگرفته است،اما در روزهای اخیر ایران عزیز دو پیروزی در مقابله با دشمن به دست آورد. نخست اینکه در عرصه سرزمینی و عملیات نظامی توانست هیمنه و قدرت توخالی آمریکا را در مقیاس جهانی فرو بریزد.

دوم اینکه در داخل کشور اتحاد، همدلی بی نظیری را بوجود آورد که در طول یک دهه اخیر بی سابقه بود و در افکار عمومی آمریکا نیز هجمه ها را به سمت دولت تروریسم ترامپ افزایش داد، در همین حال گرایش افکار عمومی جهان به موفقیت ایران در مقابل آمریکا تاثیرات خیره کننده ای مبنی بر افزایش قدرت ایران و پذیرش ایران به عنوان یک قدرت جهانی داشته است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 456273
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *