۰
معاون آموزشی وزارت بهداشت:

ایجاد دانشکده پزشکی چابهار نیازمند تکمیل چارت علوم پزشکی ایرانشهر/ بلوک زایمانی و اورژانس چابهار بزودی راه اندازی می شوند

علی اکبر حقدوست گفت: دانشکده پزشکی چابهار پس از مصوب و تکمیل شدن چارت تشکیلاتی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر راه اندازی می شود.
ایجاد دانشکده پزشکی چابهار نیازمند تکمیل چارت علوم پزشکی ایرانشهر/ بلوک زایمانی و اورژانس چابهار بزودی راه اندازی می شوند
به گزارش چهاربهاران، علی اکبر حقدوست؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست جمع بندی سفر یکروزه به چابهار گفت: یکی از علت های کمبود نیرو در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، عدم چارت مناسب سازمانی است که  آن را در اولویت کاری قرار خواهیم داد  تا بتوانیم سطح آموزشی مرکز چابهار را ارتقاء دهیم.

وی افزود: طی دو ماه آینده چارت تشکیلاتی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مصوب خواهد شد و ارتقاء پردیس آموزشی شهرستان  به دانشکده پزشکی چابهار جزئی از این چارت خواهد بود و تمام تلاش ما نیز حل چالش های آموزشی در این حوزه است که  در اسرع وقت پیگیری خواهیم کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت از تکمیل بلوک های زایمانی(LDR) و اورژانس بیمارستانی شهرستانهای چابهار و ایرانشهر خبر داد

قاسم جان بابایی؛ معاون درمان وزارت بهداشت در این نشست ضمن پیگیری پروژه های قبلی و تاکید بر نظارت و تسریع بر پروژه های فعلی و نیز در خصوص بیمارستان نیروی دریایی کنارک گفت : تامین نیروی انسانی و کمک به تجهیز بیمارستان نیروی دریایی کنارک در اولویت خواهد بود و طی برگزاری یک جلسه در تهران برنامه ریزی خواهیم کرد تا از ظرفیت های نیروی هوایی در کنارک هم برای حوزه درمان و بهداشت  استفاده کنیم.
 
وی بیان کرد: بلوک زایمانی چابهار تا 2 ماه آینده و اورژانس بیمارستانی امام علی (ع) با بازه زمانی چهار ماهه به بهره برداری خواهند رسید.

وی اضافه کرد: تخصیص اعتبار جهت راه اندازی بخش اورژانس بیمارستانی و بلوک زایمانی (LDR) ایرانشهر نیز صورت پذیرفته و اقدامات لازم برای بهره برداری به زودی انجام می شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع  وزارت بهداشت از صدور مجوز ویژه برای جذب نیروی انسانی خبر داد.
 
سید کامل تقوی نژاد؛ معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی و رضایت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قول پیگیری و مساعدت در خصوص چالش های این حوزه وبررسی وضعیت تامین نیروی انسانی را در حوزهای این دانشگاه دادند.
 
وی خاطر نشان کرد: صدور مجوز ویژه برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز مراکز در حال احداث و پست های مهم تصدی حوزه های بهداشت و درمان انجام خواهد شد  تا کمبود نیروی انسانی مورد نیاز جنوب استان جبران می شود.

وی اظهار کرد: تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و سازمان‌های خیریه منعقد خواهد شد که  تجهیز و تامین نیروی  انسانی این مراکز ( ساخت سازمان های خیریه) بر عهده وزارت بهداشت خواهد بود.
 
 تکمیل پروژه های نیمه تمام بهداشت و درمان نیاز اصلی مردم جنوب استان است
 
معین الدین سعیدی؛ نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار، کنارک و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی در این نشست بیان کرد: با توجه به زیر ساخت ها و شاخص های پایین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، پروژه های نیمه کاره این حوزه و به ویژه افتتاح بیمارستان پلان نیاز به توجه بیشتری دارد و نیز  تقاضا داریم تا ارتقاء سطح آموزش بهداشت و درمان  و پردیس آموزش عالی سلامت چابهار به دانشکده پزشکی را دستور کار قرار دهید.

وی افزود: با توجه به گستردگی جنوب استان و فاصله زیاد با ایرانشهر و زاهدان ایجاد یک بالگرد هوایی برای انتقال بیمار در شرایط حاد یک نیاز مهم و ضروری است.

ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مستقل در چابهار خواسته مردم می باشد
 
رحمدل بامری؛ معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار اظهار کرد: نخستین خواسته مردم شهرستان های ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان ایجاد دانشگاه مستقل علوم پزشکی و دانشکده پرستاری و مامایی است تا با تحقق آن و ارتقاء سطح آموزشی در حوزه بهداشت و درمان شاهد رشد کیفیت درمان منطقه باشیم.
 
وی افزود: ساخت و تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی یکی از مهم ترین نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان چابهار در جنوب استان است و سایر پروژه‌های نیمه تمام فعلی شامل اورژانس، بیمارستان پلان، زایشگاه و سایر پروژه های نیمه تمام بعد از چند سال باید تعیین تکلیف و تکمیل و به بهره برداری برسند.

 معاونین آموزشی، درمان و توسعه مدیرت و منابع وزارت بهداشت با حضور نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی به شهرستان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان سفر کردند.

در این سفر یکروزه علی اکبر حقدوست؛ معاون آموزشی، قاسم جان بابایی؛ معاون درمان؛ سید کامل تقوی نژاد؛ معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه معین الدین سعیدی؛ نماینده مردم چابهار، کنارک و دشتیاری، رحمدل بامری؛ معاونت استاندار و فرماندار ویژه چابهار، کامران کردی؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و جمعی از مدیران شبکه بهداشت و درمان چابهار از مراکز درمانی، بهداشت و آموزشی شهرستان چابهار بازدید کردند.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 456231
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *