۰

۲۷۰۰ پرونده فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان در حال بررسی است

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های گذشته افزون‌بر ۲۸هزار سجل برای فاقدان شناسنامه در سطح این استان صادر شده و همچنان ۲هزار و ۷۰۰پرونده دیگر نیز در دست بررسی است.
۲۷۰۰ پرونده فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان در حال بررسی است
به گزارش چهاربهاران، محمد هادی مرعشی  در مراسم افتتاح اداره ثبت احوال منطقه۲ زاهدان در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کمیسیونی در خصوص بررسی پرونده فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان ایجاد شده و فرمانداری‌ها برای حل مشکل مردم با این کمیسیون در ارتباط هستند.
او در خصوص صدور شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی و پدر تبعه خارجی افزود: هنوز در این خصوص هیچ شناسنامه‌ای در سیستان و بلوچستان صادر نشده و شرایط برای صدور این‌گونه شناسنامه‌ها فراهم است.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خدمات رسانی بهتر به مردم از وظایف دولتمردان است افزود: با اعلام نظر مراجع تعیین صلاحیت، صدور شناسنامه‌ها در کمترین زمان انجام می‌شود.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: تنها در کلان شهر زاهدان ۱۳ نمایندگی ثبت احوال فعال است.
رضا راحت دهمرده افزود: جمعیت سیستان و بلوچستان حدود سه میلیون نفر است و این استان جوانترین استان کشور محسوب می‌شود و ۶۷درصد از جمعیت آن زیر ۳۰سال هستند.
او بیان کرد: تنها سه درصد جمعیت سیستان و بلوچستان سالمند هستند که کمترین جمعیت سالمند کشور را هم این استان دارد.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در ۹ ماهه نخست امسال فاطمه، عایشه، حلما، سدنا و زینب اسامی پر تکرار خانم‌ها و محمد، محمد عمر، امیر علی، محمد طا‌ها و علی اسامی پرتکرار آقایان در این استان بودند.
وی بیان کرد: بر اساس آمار‌های جمع آوری شده از ادارات ثبت احوال استان در ۹ ماهه نخست امسال در هر روز ۲۴۷ واقعه تولد ثبت و در هر ساعت حدود ۱۰ نوزاد متولد شدند.
دهمرده تصریح کرد: همچنین در این مدت در مجموع تعداد ۶۶ هزار و ۹۵۹ واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.
او گفت: ثبت داده‌های جمعیتی در صورت پوشش کامل می‌تواند در تامین حقوق انسانی افراد و مطالعات جمعیت شناسی، اپیدمولوژی، خانواده و نیاز سنجی ملی و بومی موثر باشد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 456228
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *