حدود سه میلیون نفر در طرح شهید سلیمانی تحت پوشش قرار گرفتند

4 دی 1399 ساعت 13:33

جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۵۵۵ هزار و ۱۰۰ خانوار در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان با هدف پیشگیری از کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس تحت پوشش قرار گرفتند.


به گزارش چهاربهاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه کمیلی  جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۵۵۵ هزار و ۱۰۰ خانوار در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان با هدف پیشگیری از کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس تحت پوشش قرار گرفتند.
او  با اشاره به اینکه یکهزارو ۴۱۷ پایگاه در طرح «شهید قاسم سلیمانی» مشارکت دارند اظهارداشت: تعداد ۸۲۳ پایگاه سلامت و ۵۹۴ پایگاه مقاومت بسیج در این طرح حضور داشتند که حدود ۱۱۶ نیروی پزشک، ۲۸۹ بهورز، ۲۲۰ پرستار و ۲ هزار و ۲۴۱ نیروی بسیجی داوطلب را شامل می‌شد.
او با بیان اینکه یکهزارو ۲۶۱ تیم در طرح «شهید سلیمانی» ساماندهی شدند افزود: ۲۲۴ تیم نظارتی، ۴۵۱ تیم حمایتی و ۵۸۶ تیم مراقبتی با اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان از ۲ تا ۲۶ آذر مشارکت داشتند.
جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه افراد شناسایی شده برای دریافت خدمات هفت هزار و ۳۲۶ نفر و تعداد افراد نیازمند به نقاهتگاه ۲۳۰ بودند بیان کرد: حدود هفت هزار و ۲۶۰ سالمند و ۱۵ هزار و ۳۰۳ بیمار زمینه‌ای نیز در طرح «شهید قاسم سلیمانی» تحت پوشش خدمات قرار گرفتند.
او تصریح کرد: افراد نیازمند به اکسیژن تراپی ۶۳۲ نفر، افراد نیازمند قرنطینه خانگی ۲ هزار و ۲۱۸ نفر و افراد دارای تماس نزدیک با فرد مبتلا ۶ هزار و ۲۳۹ نفر بودند.
کمیلی با اشاره به اینکه یکی از اهداف طرح شناسایی نیازمندان بوده تاکنون به یکهزار و ۸۳۹ نفر خدمات حمایتی ارائه شده گفت: ۳۳ هزار بسته بهداشتی نیز در این بازه زمانی بین آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان در مناطق محروم توزیع شده است.
او  اظهارداشت: ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام کرونا و افراد در معرض تماس نزدیک در خانه یا محل کار، قرنطینه خانگی یا غیرخانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر و ارتقای کیفی مراقبت‌ها از بیماران بستری و سرپایی از جمله سیاست‌هایی بوده که در طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» دنبال می‌شود.
جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان تعداد افراد تست شده در طرح «شهید سلیمانی» را در بازه زمانی ذکر شده چهار هزار و ۸۰۰ نفر، افراد بستری را یکهزار و ۱۱۹ نفر و میزان بیماران ترخیص شده از بیمارستان را ۵۹۲ نفر بیان کرد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 456227

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456227/حدود-سه-میلیون-نفر-طرح-شهید-سلیمانی-تحت-پوشش-قرار-گرفتند

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir