۰
فرماندار شهرستان دشتیاری:

بازارچه مرزی پسابندر نقطه اتصال ایران به بازار بین المللی است/ نیروی انسانی متخصص و متعهد نیاز اصلی منطقه

عادل عفتی گفت: افزایش فعالیت و بهره برداری از بازارچه مرزی مشترک پسابندر که نقطه اتصال ایران به بازار بین المللی است یک فرصت طلایی در منطقه به شمار می رود.
بازارچه مرزی پسابندر نقطه اتصال ایران به بازار بین المللی است/ نیروی انسانی متخصص و متعهد نیاز اصلی منطقه
عادل عفتی؛ فرماندار شهرستان دشتیاری در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: بازارچه های مرزی برخلاف پایانه های مرزی، ماهیت محلی دارند یعنی برای انجام مبادلات به سبک آسان و راحت نیاز به تشریفات اداری نظیر گذرنامه و پیگیری نیست و رشد قابل توجهی در روند اقتصادی ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد زیرساخت این بازارچه انجام شده است، افزود: با مهیا شدن زیرساخت ها و امکانات جانبی امیدواریم بتوانیم تا پایان سال مبادلات رسمی بین دو کشور ایران و پاکستان انجام شود و گام بزرگی در ایجاد یک فرصت طلایی اشتغالزایی منطقه صورت بگیرد.

فرماندار دشتیاری با اشاره به اینکه مرز یکی از پتانسل های بالقوه در کشور است، تصریح کرد: بندر چابهار دارای پتانسیل و ظرفیت های فراوان طبیعی از جمله شیلات و محصولات آبزی، گردشگری، کشاورزی، معادن و سایر است.

وی ادامه داد: این بازارچه می تواند در کنار منطقه آزاد تجاری، سهم قابل توجهی در گسترش روابط بین المللی و اقتصادی ایران با کشورهای منطقه و آسیایی داشته باشد و به واسطه آن با سرمایه گذاری چین، هند و کشورهای عربی شاهد تحول بزرگی در بازار داخلی و جهانی هستیم.

وی اذعان کرد: افزایش فعالیت و بهره برداری از دو مرز پسابندر و ریمدان در منطقه سواحل مکران می تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار، توسعه عدالت اجتماعی، تولید ثروت ملی و در نهایت بهبود کیفیت زندگی مردم این سرزمین کشور به ویژه ساکنین مرزنشین باشد.

عفتی عنوان کرد: همزمان با ایجاد زیرساخت ها و پیشرفت در تمامی این صنایع، تربیت نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآمد و مهم تر از همه بومی بودن نیروها باید در اولویت همه مدیران و مسئولین مربوطه باشد، چون تخصص و تعهد نیرو انسانی حلقه گمشده موفقیت و ثمره بخشی در طرح ها و پروژه ها است.

وی گفت: برای تحقق این امر مهم نیازمند آموزش و راه اندازی رشته های مرتبط با صنایع و حوزه های مورد نیاز هستیم و باید در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای اقدامات و امکانات لازم مهیا شود.

فرماندار شهرستان دشتیاری خاطرنشان کرد: غفلت و بی توجهی نسبت به ظرفیت های منطقه علاوه بر عقب ماندگی باعث فرصت سوزی در زمینه اشتغال پایدار و عدم توسعه اقتصادی می شود و بر محرومیت زدایی مردم منطقه به جای کاستی، افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 456137
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *