۰
رئیس اداره کتابخانه های عمومی چابهار عنوان کرد:

نامهربانی با یارمهربان؛ عامل سقوط سرانه مطالعه/ گسترش و توسعه فیزیکی کتابخانه ها مهمترین برنامه در چابهار است

زیبا مهدیزاده گفت: عدم حمایت و ترویج درست و همه جانبه از کتاب خواندن و مطالعه کردن نه تنها در چابهار بلکه کل کشور باعث شده تا آمار سرانه مطالعه نسبت به سایر نقاط جهان پایین باشد.
نامهربانی با یارمهربان؛ عامل سقوط سرانه مطالعه/ گسترش و توسعه فیزیکی کتابخانه ها مهمترین برنامه در چابهار است
زیبا مهدیزاده؛ رئیس اداره کتابخانه های عمومی چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به حمایت و توسعه کتابخانه ها بیان کرد: با توجه به نقش مهم  مطالعه و کتابخوانی در ارتقای فرهنگ جامعه، باید برای ایجاد فضاهای کتابخوانی و ترغیب عموم مردم جامعه به مطالعه، برنامه ریزی مناسی انجام شود.
 
وی با بیان اهمیت ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، نسل جوان را به کتاب و کتابخوانی دعوت کرد و افزود: مسئولان و مدیران شهرستان باید کتابخوانی را مورد توجه قرار دهند و در زمینه تشویق مردم به کتابخانه و ترویج فرهنگ کتابخوانی همکاری و مشارکت داشته باشند.
                                                                                                                                                                                
رئیس اداره کتابخانه های چابهار کمبود منابع تازه را عمده ترين مشكل كتابخانه هاي اين شهرستان دانست و گفت: 60 درصد كتاب هاي موجود در كتابخانه ها قديمي هستند، البته کتب اهدایی از طرف اعضای کتابخانه ها، موسسه نبی اکرم(ص)، کانون قلم چی و انتشارات مشاوران انجام شده است اما بازهم نیازمند بروز رسانی و افزایش کتاب هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان چابهار سه کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی وجود دارد تصریح کرد: نزدیک 2 هزار نفر عضو فعال کتابخوان در شهرستان داریم که مخزن موجود ما در حدود53هزار جلد کتاب می باشد که از این تعداد حدود سه هزار و پانصد جلد حوزه کودکان را تشکیل داده و در کنار کتابخانه های شهری و روستایی، یک باب کتابخانه با مشارکت اداره زندان ها برای بهره مندی زندانیان ایجاد شده است.
 
مهدیزاده افزود: با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا که در کشور وجود دارد و تعطیلی کتابخانه ها به مدت نزدیک پنج ماه و محدودیتی که اکنون برای پذیرش مراجعین وجود دارد، این مورد بر روی فعالیت کتابخانه ها از جمله حضور فیزیکی اعضاء تاثیر گذاشته است.
 
وی خاطرنشان کرد: عدم حمایت و ترویج درست و همه جانبه از کتاب خواندن و مطالعه کردن نه تنها در چابهار بلکه کل کشور وجود دارد و عوامل مختلف از جمله فقر فرهنگی، فقر اقتصادی، مسافت های دور و از همه مهمتر اینکه عدم نیاز به مطالعه باعث شده تا آمار سرانه مطالعه در ایران نسبت به سایر نقاط جهان پایین باشد.
 
رئیس اداره کتابخانه های چابهار گفت: در کنار توجه به فعالیت های نرم افزاری، پیگیری توسعه فضای فیزیکی کتابخانه ها هستیم و برای ایجاد و گسترش کتابخانه ها به صورت حق انتفاع یا مشارکتی در روستاهای کمتر برخوردار با جمعیتی بالای یک هزار و 500 نفر و شهری تلاش همه جانبه مان را برای تحقق این برنامه می کنیم.
 
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۲
کد مطلب: 456115
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *