۰
رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان چابهار خبر داد:

راه اندازی سمن حوزه "کتاب و کتابخوانی" در چابهار/ "بهارستان ادب مکران" هم قدم برای توسعه با یار مهربان می شود

محمدامین محمدی گفت: هم زمان با هفته کتاب، یک سمن حوزه کتاب و کتاب خوانی در شهرستان چابهار شروع به کار کرد.
راه اندازی سمن حوزه "کتاب و کتابخوانی" در چابهار/ "بهارستان ادب مکران" هم قدم برای توسعه با یار مهربان می شود
محمدامین محمدی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: جوانان را بایستی به کتابخوانی تشویق کرد و خانه سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌های استان می‌توانند در فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی حوزه کتابخوانی نقش موثر داشته باشند.
 
وی افزود: موسسه مردم نهاد «بهارستان ادب مکران» (بام) یک تشکل داوطلبانه غیر انتفاعی و غیر دولتی است که در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ شکل گرفته است.
 
رئیس اداره ارشاد چابهار تصریح کرد: این سمن زمینه فعالیت آن «فرهنگی» موضوع فعالیت این تشکل «هنری ادبی» و فعالیت تخصصی آن نیز «کتاب و کتابخوانی» است.
 
وی ادامه داد: مرکز اصلی فعالیت این تشکل در استان سیستان و بلوچستان و دفتر مرکزی آن در شهرستان چابهار و روستای رمین است.
 
محمدی عنوان کرد: از اهداف این موسسه به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، برگزاری کلاس و کارگاه ها آموزشی، اطلاع رسانی فعالیت های تشکل از طریق انتشار گاه نامه و خبرنامه های داخلی و فضای مجازی می توان اشاره کرد.
 
وی گفت: این سمن به راه اندازی کتابخانه های سیار و تاسیس کتابخانه در مناطق کم برخوردار و روستایی و همچنین به بالا بردن سطح کیفی شاخص های آموزشی در بحث کتاب و کتابخوانی می تواند کمک شایانی کند.

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: امیدوارم نیاز به کتاب و کتاب‌خوانی را بتوانیم به عنوان یک باور عمومی در بین همه هموطنان ترویج دهیم و روزی برسد که همه بتوانند در حوزه فرهنگ و مطالعه بهره مناسب را ببرند.

انتهای پیام/
 
 
 
 
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 456113
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *