۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار مطرح کرد:

تکمیل زیرساخت ها لزوم اساسی توسعه سواحل مکران/ توجه جدی به حاشیه نشینی, آب و حمل و نقل الویت های اصلی چابهار است

رحمدل بامری گفت: مشکل آب شرب، کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و بویژه سواحل مکران، تکمیل شبکه های آبرسانی پایین دست سدهای زیردان و پیشین از محل اعتبارات ملی و صندوق توسعه ملی باید حل شود.
تکمیل زیرساخت ها لزوم اساسی توسعه سواحل مکران/ توجه جدی به حاشیه نشینی, آب و حمل و نقل الویت های اصلی چابهار است
رحمدل بامری؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار در حاشیه سفر رئیس محترم مجلس شورای اسلامی به این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: معضل حاشیه نشینی و به تعبیری بزرگترین سکونتگاه های غیر رسمی که نه شهر محسوب می شوند و نه روستا که خود معلول مهاجرت از مناطق روستایی و فاقد هر گونه امکانات زیرساختی آب شرب، آب کشاورزی، راه مناسب، اشتغال، بهداشت، برق، امکانات آموزشی و رفاهی به حاشیه شهر می باشد
 
وی افزود: اگر این مشکلات یکبار برای همیشه با تعریف ردیف اعتبارات ملی در برنامه سال آینده و تعریف فصل جدیدی در برنامه هفتم توسعه حل شود ما دیگر شاهد حاشیه نشینی، فقر و آسیب های اجتماعی و معضلاتی از این دست نخواهیم بود بلکه شاهد رونق کشاورزی،اشتغال و پایداری مناطق روستایی و شهری خواهیم بود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: تامین اعتبار راه های مواصلاتی استان که امروزه به جاده مرگ یا ارابه مرگ شهرت دارند که متاسفانه ما بسیاری از عزیزان را و از جمله نماینده فقید ایرانشهر شادروان پروفسور امینی فرد و به تازگی هم چند نفر از بهترین های میراث فرهنگی استان از طریق همین ارابه مرگ پرپر شدند.
 
وی با اشاره به سواحل مکران که به تعبیر مقام معظم رهبری« مدظله العالی» گنج پنهان است اظهار کرد: با ظرفیت ها و توانمندی‌های فراوان و علیرغم خدمات شایان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که مثل روز درخشان و منور است اما محرومیت های عمیقی از میراث گذشته به جا مانده است.
 
وی ادامه داد: برای آشکار نمودن و شکوفایی گنج های نهفته در سواحل مکران و شتاب دهی به قطار توسعه نیاز مبرم به زیرساخت های توسعه سواحل مکران از جمله استقرار ادارات کل( دانشگاه علوم پزشکی) و ارتقاء ادارات موجود همانند جیرفت به ادارات کل آموزش و پرورش، راهداری و حمل و نقل جاده ای، کشاورزی، صنعت و معدن و با توجه به پراکندگی، وسعت و فاصله ۷۵۰ کیلومتری چابهار با زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان داریم.
 
بامری اذعان کرد: تامین اعتبار گرگروها که بزرگترین فرسایش آبکندی، فرسایش خاک حاصلخیز قطب کشاورزی در حوزه شهرستان چابهار است.
 
فرماندار شهرستان چابهار ضمن تشکر از مهمترین برنامه سفر رئیس مجلس محترم شورای اسلامی و اعزام کارشناسان کمیسیون امنیت ملی برای بحث فرودگاه بین المللی افزود: امیدواریم که احداث این فرودگاه باعث آسایش و توسعه پایدار سواحل مکران شود.
 
وی گفت: در قرن حاضر حمل و نقل هوايي در روابط کشورهاي مختلف جهان، تبادل فرهنگ، نمايش قدرت هاي اقتصادي و نظامي و تسريع امور حياتي يک کشور نقش حساسي بر عهده دارد، و در اين میان اهمیت فرودگاه بین المللی چابهاری که قطب ترانزیت و موقعیت ژئوپولتیک و ژئو اکونومیک و محور کریدور شرق-غرب می باشد و در واقع زيربنايي ترين بخش در صنعت حمل و نقل هوايي فرودگاه محسوب مي شوند باید با قوت و در سریعترین زمان ممکن روند احداث آن از سرگرفته شود.
 
بامری خاطرنشان کرد: مشکلات راه های مواصلاتی، آب شرب، کشاورزی، تکمیل شبکه های آبرسانی پایین دست سدهای زیردان و پیشین، استقرار ادارات کل و ارتقاء ادارات موجود و رفع معضل حاشیه نشینی چابهار یکبار و برای همیشه از محل اعتبارات ملی در برنامه و بودجه سال آینده و تعریف فصل جدیدی در برنامه هفتم توسعه که پایین ترین شاخص ها مربوط به این استان است از درخواست های معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی(قوه مقننه) می باشد.

انتهای پیام/
 
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 456030
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *