۰
فرمانده پایگاه امام علی (ع) چابهار عنوان کرد:

پشتیبانی مردم و رهبری امام؛ نقطه قوت پیروزی رزمندگان/ نیروی دریایی سپاه با تعهد انقلابی و عشق به ولایت در برابر متجاوزان دفاع کرد

ناوسالار یکم پاسدار سید مهدی موسوی گفت: عشق به امام خمینی (ره) بالاترین قوت قلب برای رزمندگان بود، کسانی که خود ساخته برای ایثار، فداکاری و نثار جان شیرین خود شوق شهادت و رسیدن به مقام والای انسانی در مسیر شور و حماسه امام حسین (ع) جان خود را فدا کردند تا ایران اسلامی تا ابد سربلند باشد.
پشتیبانی مردم و رهبری امام؛ نقطه قوت پیروزی رزمندگان/ نیروی دریایی سپاه با تعهد انقلابی و عشق به ولایت در برابر متجاوزان دفاع کرد
ناوسالار یکم پاسدار سید مهدی موسوی؛ فرمانده پایگاه امام علی (ع) چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران  ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی تحریم و کمبود های فراوان داشت بیان کرد: عامل موفقیت رزمندگان اسلام به پشتوانه همه جانبه مردم و خانواده هایشان و رهنمودهای معمار کبیرانقلاب در برابر عراقی که حمایت نظامی و جانبی بیش از 80 کشور را داشت، توکل به خدا و اهل بیت (ع)، تسلیم امر خداوند بودن، مطیع امر رهبر و ولایت فقیه، روحیه انقلابی و استکبار ستیزی مردم بود.
 
وی نقش امام خمینی (ره) را در پیروزی و مقاومت مردم در جنگ تحمیلی به عنوان یک رهبر تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) با ایمان راسخ و اعتقاد قلبی به خداوند متعال و قدرت پایدار الهی و وعده های راستین و حقیقی قرآن مصداق آیه شریفه «ان تنصرالله ینصرکم» و اعتقاد به پشتوانه ملت ایران عاملی شد تا با هدایت و رهبری حکیمانه، هوشمندانه و مقتدرانه خود این جنگ را به بهترین نحو فرماندهی کند.
 
وی ادامه داد: هر ملت، ارتش و کشوری که یک فرمانده و رهبر واحد داشته باشد که دارای ویژگی های منحصر به فرد مدیریتی است قطعا و بدون شک می تواند در برابر یک ابر قدرت پیروز شود که برای ما امام خمینی (ره) اینگونه بود.
 
این مقام مسئول با اشاره به نقش استکبار جهانی در حمایت، پشتیبانی و تجهیز کردن عراق علیه کشور ما را در راستای اهداف ضد ایرانی تصریح کرد: دولت وقت عراق و رژیم بعث بازیچه دنیای غرب و آمریکا شده بود و استکبار جهانی از حماقت صدام علیه انقلاب ما استفاده کرد و با تمام وجود حمایت همه جانبه مالی، تسلیحاتی  و حتی در جوامع بین المللی با متحد کردن سایر کشورها برای همراهی با رژیم بعثی و مخالف با جمهوری اسلامی پشتیبانی کرد.
 
موسوی در خصوص نقش پر رنگ خانواده ها و مردم در پشت جبهه ها برای حمایت مادی و معنوی از رزمندگان برای پیروزی اظهار کرد: یکی از نشانه های فرماندهی حکیمانه و هوشمندانه امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس ایجاد بستر لازم برای شرکت همه اقشار مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان  در عرصه ای حمایت و پشتیبانی از رزمندگان در جنگ تحمیلی بود که اگر این حرکت انقلابی مردم نبود حقیقتا سرنوشت جنگ به گونه دیگری رقم می خورد.
 
وی تاکید کرد: پدران و مادران با تقدیم فرزندان خودشان برای دفاع از سرزمین و اسلام ناب محمدی(ص) از یک سو و از طرف دیگر با حمایت معنوی زنان و مادران نقش مهمی در سرنوشت جنگ داشتند.
 
فرمانده سپاه دریایی چابهار با اشاره به نقش نفوذی ها در براندازی انقلاب و جنگ گفت: متاسفانه منافقین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شروع به فعالیت های ضد نظام، رهبری وانقلاب کردند و با آغاز جنگ تحمیلی عده ای با نفوذ در بدنه نظام و تعدادی دیگر در قالب گروه های جداگانه در پشت جبهه به هر شکلی که می توانستند به روند جنگ برای دفاع از سرزمین لطمه وارد کردند.
 
وی ادامه داد: نفوذها آنها به گونه ای بود که مانع حمایت و پشتیبانی از رزمندگان برای داشتن مهمات و تجهیزات جنگی می شدند و شخصیت آنها عنصری ضعیف و سست اراده که اعتقادی به دفاع و مقاومت نداشتند، بود.
 
موسوی رسانه ها را عامل مهم و اصلی حفظ و نشر فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب دانست و افزود: طبیعتا روشن ماندن واقعیت و حقیقت چرایی جنگ تحمیلی نیاز به رسانه دارد و اگر در مسیر دین قدم بردارند، تاثیر بسیار زیادی در بیان حقیقت ها برای نسل های بعد و حتی همان دوران جنگ را داشته باشد.

وی تاکید کرد: رسانه ای که در مسیر دین قدم بر دارد میتواند چهره واقعی رژیم بعث، دنیای غرب و آمریکا که حامی صدام بودند را به معنای واقعی نشان دهد و مظلومیت کشور و رزمندگان ما را در سال هشت سال دفاع مقدس در به تصویر کشیدن جنایات ضد بشری، خلق و خوی وحشی گری بعثی ها نسبت به رزمندگان مومن سپاه و ارتش ایران گام موثری در بیان واقعیت ها داشته باشد.
 
فرمانده پایگاه امام علی (ع) چابهار با گرامیداشت یاد و خاطره دلاور مردان حماسه شهدای خلیج فارس در دفاع جانانه در برابر حمله ناوشکن و جنگنده های آمریکا درسال 66 اظهار کرد: در تجاوز و ورود شناورها و بالگردهای آمریکایی به محدوده آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در جزیره فارسی، گروهی از رزمندگان و دریادلان ناو تیپ امیرالمومنین منطقه دوم دریایی سپاه به فرماندهی شهید نادر مهدوی که در اطراف جزیره در حال گشت بودند با شناورها و بالگردهای متجاوز درگیر شدند.
 
وی افزود: در این درگیری یک بالگرد دشمن توسط شهید محمدیها منهدم و خساراتی به شناورهای آمریکایی وارد شد که در ادامه این تجاوز بر اثر هجوم نابرابر نیروهای دشمن، شهید نادر مهدوی و تعدادی دیگر به اسارت درآمدند و بدن مبارک تعدادی از همرزمان شان به اعماق دریا فرو رفت.
 
موسوی با اشاره به عملیات مروارید نیروی دریایی که اقتدار خود را در برابر دشمن متجاوز نشان داد، گفت: پس از آن جمله تاریخی امام راحل که فرمودند: « اگر من بودم می زدم» تکلیف دریادلان نیروی دریایی سپاه در مقابله با دشمنان در دریا مشخص شد و بعد از آن دیگر نفت کش های عراقی و کشورهای همسو با آنها آرامش نداشتند.
 
 وی گفت: نیروی دریایی با عملیات های مقابله به مثل در دریا ضربات مهلک و سهمگین به نیروهای متخاصم آمریکایی، عراقی و هم پیمانانش وارد کردند و باعث افتخار آفرینی برای تاریخ سربلند کشور شدند.
 
 فرمانده پایگاه امام علی (ع) چابهار نقطه قوت نیروی دریایی در جنگ تحمیلی را مانند سایر نیروهای نظامی تکیه بر ایمان قوی الهی و اعتقاد قلبی به رهنمودهای امام راحل بیان و خاطر نشان کرد: جوانان نخبه مومن و متعهد انقلابی با تکیه بر توان داخلی، شناورهای سبک تندرو، نوآوری، ابتکار و خلاقیت در بکارگیری آنها برای مقابله با دشمن در کنار داشتن شجاعت و دریا دلی رزمندگان سرافراز نقطه عطفی بود تا نیروی دریایی سپاه نقش موثری در دفاع از میهن داشته باشد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 456014
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *