۰
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار:

موفقیت بین المللی دانشگاه دریانوردی چابهار در تأسیس کمیته های کشتی و فناوری های دریایی

سیدجعفر سجادی پارسا گفت: دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار برای اولین بار در کشور، مجوز تاسیس "کمیته های بین المللی کشتی و فناوری های دریایی" را اخذ کرد.
موفقیت بین المللی دانشگاه دریانوردی چابهار در تأسیس کمیته های کشتی و فناوری های دریایی
سیدجعفر سجادی پارسا؛ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به مجوز تاسیس "کمیته های بین المللی کشتی و فناوری های دریایی" بیان کرد: این دانشگاه پس از طی کردن فرآیندهای تخصصی و بین المللی، از سوی "سـازمان مـلی استـاندارد ایـران" اخذ کرد.

وی افزود: از میان دانشگاه ها و شرکت های تراز اول کشور، دانشگاه دریانوردی چابهار موفق شد با ارائه مستندات و سابقه بیش از دو دهه فعالیت تخصصی در زمینه های"دریانوردی و کنوانسیون های دریایی، استانداردسازی و سیستم مدیریت کیفیت، مجوز تاسیس کمیته های فنی متناظر ایزو شامل ISIRI/TC8 وTC188 و نیز کمیته های فنی ملی INEC/TC18  و INEC/TC80 را از "سـازمان مـلی استـاندارد ایـران" کسب کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: عمده فعالیت کمیته های ISIRI/TC8 وTC188  به ترتیب در زمینه، کشتی، فناوری های دریایی و شناورهای کوچک و کمیته های فنی ملی INEC/TC18 و INEC/TC80 نیز، در زمینه های تاسیسات الکتریکی کشتی ها، ناوبری دریایی، تجهیزات و سیستمهای ارتباطی رادیویی قرار داد.

وی ادامه داد: این کمیته ها در زمینه سامان دهی فرآیندها، بازنگری و تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، نقش موثری ایفا می کنند.

سجادی گفت: وجود توانمندی های علمی، بهره مندی از اساتید و منابع انسانی متخصص و همچنین وجود زیرساخت های مناسب، از عوامل موفقیت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در کسب مجوز تاسیس این کمیته های بین المللی است.

وی اذعان کرد: این مهم سبب خواهد شد تا مشارکت دانشگاه در سطوح ملی و بین المللی جهت بازنگری و تدوین استانداردهای "دریانوردی" و "علوم دریایی" بسیار گسترده تر و موثرتر، همراه باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار خاطرنشان کرد: روسا و دبیران کمیته های مذکور از بین اساید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و با تایید "سازمان استاندارد جمهوری اسلامی ایران" انتخاب و منصوب شده و در حال حاضر تعداد 17 عضو هیات علمی دانشگاه، مسوولیت های فنی را بر عهده وی دارند.

گفتنی است: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، دارای دفتر ارتباط با "سـازمان مـلی استـاندارد ایـران" می باشد که دبیرخانه  کمیته های فنی متناظر ایزو ISIRI/TC8 وTC188 و نیز کمیته های فنی ملی INEC/TC18  و INEC/TC80 در این دفتر، مستقر است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 456009
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *