۰
فرمانده پایگاه امام علی (ع) چابهار عنوان کرد:

رصد اطلاعاتی قوی و برخورد قاطعانه با تهاجم دشمن؛ مهمترین وظیفه نیروی دریایی/ مقابله با قاچاق و صید ترال برنامه ما برای آرامش و رونق اقتصادی مردم است

ناوسالار یکم پاسدار سید مهدی موسوی گفت: نیروی دریایی سپاه بدون لحظه ای درنگ و با چشمانی باز همواره در حال انجام ماموریت با هدف حفظ و ارتقا امنیت در دریا و برای آرامش و تردد امن تمام توان خود را به کار گرفته است.
رصد اطلاعاتی قوی و برخورد قاطعانه با تهاجم دشمن؛ مهمترین وظیفه نیروی دریایی/ مقابله با قاچاق و صید ترال برنامه ما برای آرامش و رونق اقتصادی مردم است
ناوسالار یکم پاسدار سید مهدی موسوی؛ فرمانده پایگاه امام علی (ع) چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به اقدامات نیروی دریایی سپاه چابهار در راستای تامین امنیت دریایی شناورها و کشتی ها تصریح کرد: برای جلوگیری از هرگونه تهاجم دشمنان که منجر به خدشه دار کردن آرامش و امنیت نظام و انقلاب شود، اقدامات لازم را برابر دستورالعمل های موجود انجام خواهیم داد که البته در پنج ماهه نخست امسال اتفاق خاصی رخ نداده است.
 
 وی با توجه به اینکه ماموریت های بین سپاه و ارتش مشترک است، افزود: نیروی دریایی سپاه طبق برنامه و اشراف کامل نسبت به منطقه با انجام گشت های دریایی در راستای حراست از آب های سرزمینی حوزه ماموریت، هرگونه تعرض و یا تهاجمی علیه شناورها و کشتی های جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کند، با اقتدار، صلابت و قاطعانه وارد صحنه خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه در نیمه اول سال در خصوص گرفتار شدن صیادان در دام دزدان دریایی موردی گزارش نشده است، ادامه داد: با تلاش شبانه روزی جان برکفان انقلاب و چشمان همیشه بیدار سبزپوشان در حوزه ماموریت پایگاه نیروی دریایی امام علی (ع) سپاه چابهار، هیچ مورد دزد دریایی برای تهاجم وجود نداشته و گزارشی هم ارائه نشده است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه مهم ترین اقدام نیروی دریایی سپاه چابهار برای افزایش تامین امنیت حضور مستمر در دریا است، اذعان کرد: انجام ماموریت های ابلاغی با تمام قدرت، دقت و برخورد قاطع و کوبنده با ورود هرگونه شناور بیگانه به حوزه سرزمینی ماموریت می شود و در کنار آن رصد اطلاعاتی قوی در دریا و خشکی از مهم ترین اقدامات ما برای مقابله با دشمنان ایران اسلامی است.
 
وی با اشاره به مسائل و مشکلات صیادان چابهاری گفت: ما همواره در جهت ایجاد رضایت مندی برای مردم زحمتکش و ساحل نشینان مکران تلاش خواهیم کرد، که یکی از این تلاش ها مقابله با صید ترال در محدوده 12 مایلی ساحل است و پیگیری جدی برای حل مشکل سوخت قایق های این صیادان هستیم.
 
ناوسالار یکم موسوی با اشاره به سرنوشت مخلان امنیت در حوزه جنوب استان یادآورشد: در زمینه صید ترال سرنوشت خاطی گران پس از دستگیری توسط نیروهای نظامی  به عهده دادستانی است چون مقوله امنیت با موضوع ترال تفاوت هایی دارد و یکسان نیست.
 
وی تاکید کرد: برای ما ورود شناورهای بیگانه نظامی و برخی غیر نظامی که مانع تردد کشتی ها و شنلاورهای ایرانی و بعضی از کشورهای همسو و دوست جمهوری اسلامی باشد یا اقدامات انواع قاچاق عمده و موضوعات مشابه آن در دریا میتواند یک موضوع امنیتی باشد که با جدیدت و قاطعانه با آنها برخورد می کنیم.
 
نیروی پایگاه امام علی (ع) افزود: نیروی دریایی سپاه براساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح در محدوده مشخص شده جهت مقابله با هرگونه قاچاق آمادگی کامل دارد و موارد متعددی هم در طی این چند ماه اخیر در زمینه صید ترال و انواع قاچاق وجود داشته که با رصد اطلاعاتی و هوشیاری به موقع نیروهای ما عملیات هایی انجام شده است.
 
موسوی با اشاره به همکاری ارگان های نظامی مرتبط در منطقه برای داشتن امنیت و رونق اقتصادی اظهار کرد: برای ایجاد بستر مناسب فعالیت های اقتصادی همه دستگاه ها باید باهم همکاری کنند که به لطف خدا نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و انتظامی در کنار هم بدون موازی کاری با همدلی هر یک وظیفه خود را با درایت و برنامه انجام می دهند.
 
وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی درخصوص آگاهسازی، افزایش مهارت و مقابله با تهاجمات و مشکلات در کنار مردم است، گفت: سپاه پاسداران با توجه به اینکه یک نیروی مردمی است و همیشه بین آنها حضور داشته و شهروندان هم با بسیج همگانی در برخی برنامه ها همراه و همگام با ما هستند و ما در صورت نیاز اقدامات لازم را برای جلوگیری از مشکلات و رونق اشتغال آنها انجام خواهیم داد.
 
این مسئول با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برای توسعه سواحل مکران عنوان کرد: نیروی دریایی سپاه با توجه به ماموریت خود در ایجاد امنیت خطوط دریایی با تمام توان آماده و هر لحظه از شبانه روز در حال انجام ماموریت می باشد و برای محقق شدن این خواسته مقام معظم رهبری از هیچ تلاش و خدمتی دریغ نخواهیم کرد.
 
وی با اشاره به جلوگیری از قاچاق کالا گفت: با توجه به وظایف و براساس دستورالعمل های ابلاغی در چارچوب قانون و براساس حکم دادستان برای مبارزه با قاچاق و حمایت از محصولات تولید داخل، در حد تعیین شده مقابله می شود.
 
موسوی در خصوص نحوه بر خورد با دوستان و دشمنان سپاه پاسداران به ویژه نیروی دریایی در منطقه خاطرنشان کرد: مسلما ما با دوستان نظام دوست و با دشمنان ایران اسلامی در راستای حفاظت و حراست از ارزشهای امام و انقلاب دشمن هستیم و شهادت آخرین منزلگاه ما است.
 
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 455925
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *