۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار خبر داد:

توجه جدی مردم در خطر ابتلا به مارلاریا/ سفر به کشورهای همسایه و عدم استفاده از پشه بند عوامل انتقال بیماری است

مهدی میرادی گفت: مردم خطر ابتلا به مالاریا را جدی بگیرند و مرکز بهداشت چابهار در پیشگیری از این بیماری اقدامات گسترده ای برای جلوگیری از این بیماری انجام داده است.
توجه جدی مردم در خطر ابتلا به مارلاریا/ سفر به کشورهای همسایه و عدم استفاده از پشه بند عوامل انتقال بیماری است
مهدی میرادی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به خطر بیماری مالاریا به ویژه در روستاها و حاشیه شهر بیان کرد: همه ساله اقدامات گسترده ای برای مقابله با بیماری مالاریا و از بین بردن کانون های احتمالی این بیماری از قبیل سمپاشی ابقایی کانون های احتمالی، عملیات لاروکشی، توزیع ماهی گامبوزیا در هوتگ ها، کشف و بررسی موارد مالاریا و مه پاشی صورت میگیرد تا از ابتلا افراد به این بیماری جلوگیری شود.

وی افزود: از آنجا که اغلب موارد مالاریا به صورت وارده و از کشورهای همسایه هستند، احتمال انتقال در صورت تماس با اتباع کشورهای همسایه بسیار محتمل است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار تصریح کرد: شخصی که به تازگی از کشورهای همسایه مانند پاکستان وارد شده است باید لام مالاریا توسط پرسنل بهداشتی از وی گرفته شود و در صورت مثبت بودن اقدامات درمانی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: یکی از راه هایی که خطر گزش پشه مالاریا در آن وجود دارد، خوابیدن در حیاط و پشت بام خانه بدون استفاده از پشه بند است و افراد در صورت لزوم حتما از پشه بند های مناسب و استاندارد استفاده کنند.

میرادی با اشاره به علائم بیماری مالاریا خاطرنشان کرد: تب، لرز ،سردرد، حالت تهوع و استفراغ، درد عضلانی و خستگی مفرط نشانه هایی است که افراد باید با مشاهده آن بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 455801
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *