خبرنگار جوان جنوب سیستان و بلوچستان در روز اصحاب رسانه عنوان کرد؛

خبرنگار عنصر مهم سلامت و پیشرفت جامعه/ احیای ظرفیت سواحل مکران برای توسعه و پیشرفت با رسانه عملی می شود

17 مرداد 1399 ساعت 17:27

منصور کریمدادی گفت: یک خبرنگار باید در کنار داشتن سواد رسانه ای بدون جانب داری هرآنچه چیز که در برابر چشمانش رخ می دهد، عین حقیقت را بیان کند و از وابستگی به حزب و گروه ها پرهیز و در سرفصل کارش تعامل با مردم وجود داشته باشد.


به گزارش چهاربهاران، منصور کریمدادی خبرنگاری جوان و سخت کوش در جنوب سیستان و بلوچستان که از دوران راهنمایی علاقمند به تلویزیون شده و تمامی اخبار  را دنبال می کرد  و گاها برای خود خبر می خواند تا اینکه این علاقه باعث شد با توجه به پیشرفت  تکنولوژی در رسانه قدم های بزرگتری بردارد و برای اولین بار با راه اندازی وبلاگ ندای دشتیاری خبرهای روز منطقه را قرار دهد و پس از آن در روزنامه های اعتماد و همشهری حضور داشته و قلم می زند و حالا 13 سال مدوام در خانواده رسانه و خبرنگار است.
 
منصور کریمیدادی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: یک خبرنگار باید در کنار داشتن سواد رسانه ای بدون جانب داری هرآنچه چیز که در برابر چشمانش رخ می دهد، عین حقیقت را بیان کند و از وابستگی به حزب و گروه ها پرهیز و در سرفصل کارش تعامل با مردم وجود داشته باشد.
 
وی بیان کرد: افکار عمومی امروز نیازمند دیدن حقایق حوادث پیرامون دنیا اطراف خود هستند و یک خبرنگار باید همیشه سعی کند حقیقت را به مردم بیان کند و برای حفظ شأن و منزلت خبرنگاریش متکی به هیچ شخص و نهادی نباشد.
 
کریمیدادی تاکید کرد: وابستگی خبرنگار به نهاد و سازمان، علاوه بر بالا بردن سطح توقعات و انتظارات آنها، مانع بیان حقیقت و درستی یک اتفاق می شود.
 
خبرنگار جوان بلوچ اشاره کرد: تعامل سالم بین مردم و مسئولین در کنار ایجاد فضای امید بخش با بیانی شیوا و رسا در بین مردم و حفظ ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پرهیز از  جانب داری های شخصی از افراد سیاسی و اجتماعی  از جمله ضروریات کار یک خبرنگار در کشور ما است.
 

وی با اشاره به مسئله معیشتی خبرنگاران بیان کرد: امروز اگر خبرنگاران از لحاظ معیشتی حمایت و نیازهای اولیه آنها تامین شود، توانمند و روحیه مضاعف برای کار پیدا خواهند داشت و برخی افراد که گاها به اشتباه با پذیرش کادو دچار لغزش در کار می شوند، قطعا  وابستگیشان حذف خواهد شد اما این امر نیازمند توجه جدی دولت و مجلس برای پیگیری وضع معیشتی خبرنگاران است.
 
کریمدادی جایگاه رسانه را مهم دانست و خواستار توجه به آن در جنوب سیستان و بلوچستان شد و گفت: با توجه به رشد تکنولوژی و فضای مجازی، رسانه جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است اما در استان و به ویژه در شهرستان چابهار بسیار جایگاه مناسبی ندارد، چون با توجه به ظرفیت و پتانسیل های مهم اقتصادی و تجاری در بندر چابهار سرمایه گذاری خوبی برای رسانه نشده و انگیزه خدمت را از خبرنگار گرفته است.

وی افزود: این موضوعات باعث شده تا تعداد اندکی خبرنگار در چابهار داشته باشیم و با توجه به اعتبارات اندک در خبرگزاریها و نگاهشان به تنها بندری اقیانوسی اقتصادی  کشور مسئولان بالادست احساس می کنند خبرنگار در چابهار بهترین حقوق و مزایا را دارد اما غافل از اینکه از امکانات اولیه محروم است.

وی اظهار کرد: مسئولینی که  نسبت به رسانه بی توجه هستند قطعا از رسانه درک درست و مناسبی ندارند و از ظرفیت های مهم آن آگاه نیستند، در حال حاضر رسانه با پیشرفت و ترقی جامعه گره خورده است.

وی خاطر نشان کرد: نگاه مدیران بالا دستی نسبت به استان و شهرستان باید تغییر پیدا کند و به نیروی های توانمند بومی باید اعتماد کرد و از ظرفیت رسانه ای شان استفاده کرد.
 
خبرنگار جوان بلوچ بیان کرد: رسانه نقش مهم و اساسی در انتشار ظرفیت ها و فرصت های منطقه دارد، اگر امروز ما در رسانه اندک سرمایه گذاری را انجام می دادیم و با استفاده از همین ظرفیت جریان سازی رسانه ای می توانستیم اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم را بهبود ببخشیم.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاران داخلی از ظرفیت های کشاورزی ، دریای مرزی دشتیاری از طریق رسانه آگاهی پیدا می کردند اما امروز ظرفیت ها ناشناخته و در خاک خفته و قابل استفاده نیست و برای احیا، توسعه و پیشرفت نیاز به یک جریان سازی رسانه ای دارد.
 
 


کد مطلب: 455667

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/455667/خبرنگار-عنصر-مهم-سلامت-پیشرفت-جامعه-احیای-ظرفیت-سواحل-مکران-توسعه-رسانه-عملی-می-شود

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir