۰
امام جمعه موقت شهرستان چابهار:

امام هادی (ع) جلوه یک انسان کامل/ فعالیت فرهنگی ایشان، سد راه خرافات جامعه شد

حجت الاسلام سهیل اسفندیاری گفت: امام هادی(علیه السلام) نمونه ای از انسان کامل و مجموعه سترگی از اخلاق اسلامی بود.
امام هادی (ع) جلوه یک انسان کامل/ فعالیت فرهنگی ایشان، سد راه خرافات جامعه شد
حجت الاسلام سهیل اسفندیاری؛ امام جمعه موقت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به ویژگی های امام هادی(ع) بیان کرد: این امام بزرگوار از خوش خوترین و راست گوترین مردم بود کسی که او را از نزدیک می دید، خوش برخوردترین انسان ها را دیده بود و اگر آوازه اش را از دور می شنید، وصف کامل ترین فرد را شنیده بود.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اساسی و از سترگ ترین پشتوانه های امامت، دانش آن امام است افزود: شخصیت علمی امام هادی(ع) از همان دوران کودکی و پیش از امامت ایشان شکل گرفته بود مناظره های علمی، پاسخ گویی به شبهه های اعتقادی و تربیت شاگردان برجسته نمونه های برجسته ای از جایگاه والای علمی امام هادی(ع) است.
 
امام جمعه موقت چابهار تصریح کرد: دوران امامت امام علی النقی علیه السلام به دلیل گسترش فرهنگی در گرایش های اعتقادی و بحث های علمی که از برخورد میان مکتب های کلامی و تحولات فرهنگی مختلف ناشی شده بود از ویژگی خاصی برخوردار است.
 
وی ادامه داد: امام هادی در دوران زندگی خویش با چندین نفر از خلفای عباسی زندگی کردند که متوکل عباسی بدترین فرد از خلفای عباسی بود که بیشتر شکنجه های آن خلیفه ظالم عباسی علیه امام هادی (ع) شکنجه های روحی بود.
 
حجت الاسلام اسفندیاری یادآور شد: متوکل عباسی وقاحت را به جایی رساند که با حمله به کربلای معلی، مرقد مطهر حضرت سیدالشهداء (ع) را تخریب کرد و سپس دستور داد آن منطقه را به آب ببندند و کشاورزی کنند تا نشانه ای از آن مزار منوّر باقی نماند.
                                                                                                                                        
وی گفت: یکی از پر دامنه ترین تلاش های امام در دوران زندگی شان، فعالیت های ایشان در زمینه های فرهنگی بود.
 
خطیب جمعه چابهار با اشاره به اینکه ویژگی دیگر دوران امام علی النقی (ع) را ایجاد شبکه و سازمان وکالت با هدف سازماندهی و آماده کردن شیعیان برای دوران انتظار و عصر ظهور عنوان و خاطرنشان کرد: اگرچه اوج این سازماندهی در دوران امام عسکری (ع) به انجام رسید اما این حضرت امام هادی (ع) بودند که این امر را آغاز کردند و از هر فرصتی، حتی فرصت های به ظاهر غیر مرتبط برای اشاره به عصر انتظار و مسائل مربوط به آن بهره می بردند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 455664
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *