در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی چابهار مطرح شد؛

تشدید نظارت بر فعالیت بازار و کسبه در آستانه عید قربان/ کرونا و تب کنگو؛ ۲چالش مرگ آفرین در عدم رعایت مسائل بهداشتی هستند

7 مرداد 1399 ساعت 6:45

تیم های نظارتی مرکز بهداشت در آستانه عید قربان، به طور ویژه بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت خواهند داشت.


به گزارش چهاربهاران، کوروش محمدی؛ معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان چابهار با بیان اینکه تشدید بازدیدها در ایام عید سعید قربان باید به صورت دقیق انجام گیرد بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده همگانی از ماسک باید با نظارت دقیقی از سطح اصناف انجام گیرد.

وی ادامه داد: بازدیدهای مشترک با حضور بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت چابهار، اتاق اصناف، اداره صمت، تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن نیروی انتظامی روزانه تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار تصریح کرد: هر جامعه ای که در عرصه سلامت گام های بلند و موثری برداشته است، توانسته به بسیاری از اهداف و برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت خود دست یابد.

وی با اشاره به اینکه ادارات و نهادهای سطح شهرستان با شبکه بهداشت و درمان در حوزه بهداشت و سلامت شهروندان باید مشارکت فعالانه ای داشته باشند، گفت: همه ما باید در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی وضعیت بهداشتی شهروندان تلاش کنیم و البته برای تحقق این مهم تلاش، اهتمام و تعامل شهروندان نیز بسیار موثر و سودمند خواهد بود.

ابتلا به بیماری کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با کشتار غیر مجاز دام

مهدی میرادی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان و دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان چابهار با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان گفت: به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باید از عرضه غیر قانونی و کشتار غیر مجاز دام با جدیت جلوگیری بعمل آید.

وی افزود: استفاده از لوازم حفاظت فردی جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو برای افرادی که عمل ذبح را انجام میدهند الزامی است.

تشدید نظارت بر فعالیت بازار و کسبه در آستانه عید قربان

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار تصریح کرد: با توجه به افزایش کانون های سالک بویژه در مناطق روستایی به دلیل بکارگیری کارگران و اتباع بیگانه در باغات کشاورزی و همچنین عدم جمع آوری پسماندهای روستایی، موارد سالک نیز به تبع آن افزایش یافته که باید پیگیری لازم از طریق دستگاه های مربوطه انجام شود.

عبدالرسول خدمتی؛ رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار نیز با اشاره به تشدید بازدیدها در ایام عید قربان  افزود: تیم های نظارتی مرکز بهداشت، به طور ویژه ای بر رعایت پروتکل های بهداشتی از قبیل ؛ فاصله گذاری فیزیکی و استفاده  همگانی از ماسک نظارت خواهند داشت.

وی ادامه داد: از شهروندان و نمازگزاران روز عید تقاضا داریم در هنگام نماز علاوه بر رعایت فاصله فیزیکی یک و نیم تا دو متر، حتما از ماسک استفاده کنند و از دست دادن، روبوسی، بغل کردن ( حق پهلی) با توجه به احتمال انتقال بیماری خودداری کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: سگ های ولگرد در سطح شهر معضلی برای مردم هستند که باید هرچه سریعتر با همکاری شهرداری بندر چابهار این مشکل مرتفع شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 455572

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/455572/تشدید-نظارت-فعالیت-بازار-کسبه-آستانه-عید-قربان-کرونا-تب-کنگو-۲چالش-مرگ-آفرین-عدم-رعایت-مسائل-بهداشتی-هستند

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir