۰

برگزاری چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان ایرانشهر

چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور مداحان هیئات مذهبی و مساجد شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
برگزاری چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان ایرانشهر
به گزارش چهاربهاران به نقل از مفدا ایرانشهر، چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور امام جمعه ایرانشهر، نماینده معاونت استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر، ناظرین بر انتخابات و معتمدین مذهبی و مداحان هیئات مذهبی و مساجد شهرستان ایرانشهر در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی  برگزار شد.
در ابتدای این مراسم امام جمعه ایرانشهر مدیحه سرایی برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را یکی از توفیق بزرگی الهی در زندگی دانست و گفت: خادم اهل بیت(ع) بودن یک افتخار برای هر مسلمان و شیعه است که باید وقتی در این مسیر قرار می گیرد، قدردان آن باشد.
حجت الاسلام عیسی بزمانی افزود: اهل بیت (ع) دارای فضیلت و کرامت خاصی هستند که به زندگی و دنیای ما رنگ و عطر خاصی را بخشیده و همواره وجودشان برای ما پربرکت و با عظمت است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی ایرانشهر در این مراسم با قدردانی از حضور مداحان، کار مدیحه سرایی برای اهل بیت را از فضیلت و ارزش والایی دانست و اظهار داشت: کسانی در این منصب قرار می گیرند و لباس مقدس مدیحه سرا و ستایش گر اهل بیت(ع) را برتن می کنند، در دنیا و آخرت از ارزش و مقام والایی بهره مند می شوند.
حجت الاسلام مهرالله محمودزاده گفت: روشن نگه داشتن چراغ خانه اهل بیت(ع) برهمگان واجب است و کار مداحان هم باعث حفظ و هم گسترش معرفت و نگرش آنها می شود.
وی بیان کرد: هنر، فن بیان زیبا، ادبیات دلنشین باعث پرورش روح انسان می شود که باید مداحان در مدیحه سرایشان حتما به آن توجه ویژه داشته باشند.
در ادامه برنامه مراسم انتخابات کانون مداحان با حضور ناضرین، هیئت رییسه، منشی انتخابات و امام جمعه و نماینده معاونت استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر با کاندید شدن جمعی از مداحان منتخب هیئات مذهبی و مساجد شهرستان ایرانشهر، بمپور و بزمان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ویژه آقایان برگزار شد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی ایرانشهر در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: امسال چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان با همکاری سازمان تبلیغات، هیئات مذهبی و مساجد در مرحله اول برگزار شد و از بین کاندیدای منتخب پنج نفر به عنوان عضو اصلی و 2نفر عضو علی البدل برای کانون مداحان ایرانشهر انتخاب شدند.
حجت الاسلام مهرالله محمودزاده تصریح کرد: اعضای کانون مداحان رییس، نائب، مسئول امور مالی، منشی و آموزش است که در مرحله دوم پس از اعلام سازمان تبلیغات با حضور ناضرین در زمان مقرر شده برگزار می شود.
وی بیان داشت: التزام عملی به ولایت فقیه، رعایت شئونات اسلامی، اخلاقی در اجتماع و حسن شهرت، سکونت سه سال در شهرستان، معروفیت به ستایشگری و دارا بودن تبحر در مدیحه سرایی و داشتن برنامه های مستمر در هیئت و مسجد، عدم سوءپیشینه، داشتن توانایی جسمانی و شرایط سنی بین 25 الی 65 سال از جمله شرایط یک مداح است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی ایرانشهر تاکید کرد: کار اصلی کانون مداحان، پرورش مدیحه سرا و ستایشگر اهل بیت(ع) است تا در همه ایام مولود و شهادت چراغ خانه اهل بیت(ع) در همه هیئات و مساجد شهر و روستا روشن باشد و مردم از فضیلت آنها بهره مند شوند.
وی خاطر نشان کرد: داشتن یک برنامه جامع و مدوام نیاز اصلی کانون مداحان است تا از بین ارادتمندان به اهل بیت(ع) در طول سال افراد شاخص را برای این امر بزرگ آموزش و تربیت کنند.
حجت الاسلام محمودزاده بیان داشت: رسالت کار مداحان حفظ آیین و فرهنگ اهل بین (ع) و رسیدن به جایگاه و مقامی می باشد که شان و منزلت واقعی آنها است و باید همواره برای آن تلاش کنند.
در پایان انتخابات کانون مداحان شهرستان ایرانشهر از بین افراد منتخب آقایان سیدالله میدانی، مهدی سوری، عبدالجلیل جهانگیری، امید طهمانزاده و غلام رسول برزکار به عنوان اعضای اصلی و سعید غلامشاهی و مصطفوی است.
جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب: 455529
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *