۰

افزون‌بر سه هزار دام علیه هاری در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر سه هزار دام و قلاده سگ از ابتدای امسال تا کنون در این استان علیه بیماری هاری واکسینه شدند.
افزون‌بر سه هزار دام علیه هاری در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند
به گزارش چهاربهاران، غلامرضا سرگزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دامپزشکی برای محافظت جمعیت‌های دامی و انسانی در برابر ویروس هاری به واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری می‌پردازد. 
وی بیان کرد: قدم اصلی برای در امان ماندن جمعیت‌های انسانی و دامی از ابتلا به ویروس کشنده هاری، مایه کوبی دام‌ها علیه این بیماری مهلک ویروسی است.
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیماری ویروسی هاری از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که علاوه‌بر تهدید سرمایه‌های دامی کشور در صورت عدم پیشگیری و درمان به موقع، جمعیت انسانی را نیز به شدت تهدید می‌کند.
وی بیان کرد: این بیماری کشنده منشا ویروسی داشته و سیستم عصبی را مورد حمله قرار می‌دهد ویروس هاری در بزاق حیوان یا انسان آلوده وجود دارد و معمولا از طریق گاز گرفتگی و در موارد غیر معمول‌تر در اثر تماس بزاق آلوده با زخم، سبب انتقال بیماری به فرد یا انسان سالم می‌شود.
سرگزی افزود: این بیماری طیف گسترده‌ای از حیوانات و انسان را تحت تاثیر قرار داده و معمولا در اثر عدم واکسیناسیون به موقع حیوانات خانگی و اهلی که با محیط بیرون در ارتباط هستند جمعیت انسانی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد به همین دلیل مهمترین راه پیشگیری از شیوع این بیماری واکسیناسیون صحیح و به موقع حیوانات اهلی و خانگی است.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 455472
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *