۰

مرحله دوم مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به پایان رسید

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از پایان کار مرحله دوم عملیات مبارزه با ملخ های صحرایی در ۱۸۱ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان خبر داد.
مرحله دوم مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به پایان رسید
به گزارش چهاربهاران، غلامحسین تیموری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در 9 ماه گذشته با استفاده از ظرفیت‌ها، همکاری ادارات و مردم محلی ردیابی آفت ملخ صحرایی در استان انجام شده و در حال حاضر ادامه دارد چرا که احتمال می‌رود برخی دستجات کوچک ملخ صحرایی از سایر استان‌ها به سوی سیستان و بلوچستان حمله ور شوند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت : اجرای مناسب مبارزه با این آفت صحرایی به صورت شبانه روزی در قالب تیم های عملیاتی و ردیابی، آشنایی با مسیرهای انتقالی آفت و تامین سم مورد نیاز موجب شد خسارت قابل ملاحظه‌ای به کشاورزی سیستان وبلوچستان وارد نشود.

وی عنوان کرد: مراتع 15 شهرستان‌کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر، سیب و سوران، خاش، زاهدان، میرجاوه، بمپور، سراوان، مهرستان و سرباز در سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است که شهرستان‌های نیکشهر،بمپور و ایرانشهر بیشترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داد بودند.
وی با اشاره بر اینکه کار مبارطه با ملخ صحرایی بیش از 270 روز در سیستان و بلوچستان به طول انجامید خاطرنشان کرد: کار دیده بانی در بیش از 4میلیون و 500 هزار هکتار و مبارزه شیمیایی در 181 هزار و 800 هکتار انجام شده است.
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 455319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *