۰

از چه افرادی به صورت رایگان، آزمایش کرونا گرفته می‌شود؟

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:طبق دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، انجام آزمایش رایگان کرونا در ۲۹ مرکز جامع خدمات سلامت خراسان رضوی انجام می شود.
از چه افرادی به صورت رایگان، آزمایش کرونا گرفته می‌شود؟
به گزارش چهاربهاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد،گفت: پیش از ابلاغ این دستورالعمل از تمامی افراد با علائم مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا، افرادی که در خانواده‌شان بیمار کرونایی داشته‌اند و یا با افراد مبتلا به کرونا در تماس بوده‌اند در مراکز ویژه خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد آزمایش کرونا از آنها تست کرونا گرفته می شد.

درخشان اظهار کرد: اما با دستورالعمل جدید، از افراد با علائم مشکوک با تجویز پزشک، افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های خاص به طور رایگان آزمایش کرونا گرفته می‌شود و سایر افراد سالم متقاضی باید به مراکز خصوصی برای انجام آزمایش کرونا مراجعه کنند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که آزمایش کرونا ویروس در آن‌ها انجام می‌شود ۱۱ مرکز در مشهد و بقیه در سایر شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه فعال هستند.
درخشان بیان کرد: هم‌اکنون روزانه حدود ۶۰۰ آزمایش کرونا در مراکز جامع خدمات سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت می‌شود که نتیجه آزمایش حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از آنان مثبت است.
مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح  کرد: در هر مرکز خدمات جامع سلامت دو پزشک استقرار دارند و زمان فعالیت مراکز ویژه خدمات جامع سلامت به مدت دو ساعت و تا ۲۰ شب افزایش یافته است در حالی که ساعت فعالیت این مراکز پیش از این تا ساعت ۱۸ بود.
 
انتهای پیام// ف.غ
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب: 455298
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *