۰

بکارگیری حداکثر ظرفیت قرارگاه خاتم‌ برای تکمیل پروژه خط‌آهن زاهدان-چابهار

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از به کارگیری همه ظرفیت این مجموعه برای تسریع در اجرای پروژه خط‌آهن زاهدان-چابهار خبر داد.
بکارگیری حداکثر ظرفیت قرارگاه خاتم‌ برای تکمیل پروژه خط‌آهن زاهدان-چابهار
به گزارش چهاربهاران، ‌سعید محمد در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌ با اشاره به اینکه عملیات ریل‌گذاری پروژه خط‌آهن چابهار- زاهدان به زودی آغاز می‌شود، اظهار داشت: این پروژه به طول ۷۳۰ کیلومتر برای دسترسی و ایجاد خط ریلی ترانزیت به آسیای میانه و قفقاز و تقویت نقش ایران در فعالیت‌های اقتصادی آسیای مرکزی و کاستن زمان دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در اواسط سال گذشته با اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اتمام این راه‌آهن، روح تازه‌ای به این پروژه دمیدند و زمینه تکمیل این پروژه ملی را فراهم ساختند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ضمن تشکر از همکاری و تعامل سازنده وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: اهمیت راهبردی و استراتژیک سواحل مکران، قرارگاه خاتم را بر آن داشت تا پس از اجرای بندر بین‌المللی شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، با حداکثر توان خط راه‌آهن چابهار- زاهدان را در دستور کار خود قرار دهد تا حلقه اتصال کریدور شرقی کشور کامل شود.  

‌محمد بیان داشت: قرارگاه خاتم با تأکید بر استفاده از نیروی کار بومی منطقه، اقدام به راه‌اندازی کارخانه تراورس زاهدان کرد تا علاوه بر اشتغال‌زایی در مسیر احداث این پروژه، دسترسی آسان پروژه به تراورس با هدف تسریع در اجرای پروژه صورت گیرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: پروژه خط‌آهن چابهار- زاهدان در ۸ قطعه طراحی و به صورت جداگانه توسط هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: تعداد 39 تونل در این مسیر قرار دارد که طول بزرگترین آنها ۲۱۳۰ متر است، همچنین تعداد 33 ایستگاه،  ۱۳۳ پل خاص و ۵۷ پل تقاطع از مشخصات این پروژه عظیم ملی است.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 455264
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *