۰
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت در یاداشتی تاکید کرد؛

در ترویج فرهنگ " من ماسک می‌زنم" سهیم باشیم

دکتر حسن زائری‌لطف مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت در یاداشتی نسبت به بالا رفتن آمار مبتلایان و فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا هشدار داد و بر همدلی و یکرنگی تمام آحاد جامعه برای مبارزه با این ویروس عالم‌گیر که کشور ما را نیز تحت‌الشعاع خود قرار داده تاکید کرد.
در ترویج فرهنگ " من ماسک می‌زنم" سهیم باشیم
به گزارش چهاربهاران به نقل از مفدا، در متن یادداشت مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت آمده است:
خبر اول رسانه‌های جهان مربوط به شیوع ویروس کرونا است و در این روزها ما در کشور شاهد بالا رفتن آمار فوتی‌ها به علت ابتلا به این ویروس هستیم. ما همواره در تاریخ پرفراز و نشیب کشور عزیرمان شاهد روزهایی بودیم که تمام هموطنان در کنار هم برای یاری به یکدیگر، یکرنگ و همدل قرار گرفتند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند. روزهای سخت شیوع ویروس کرونا در کشور نیز نیاز به یک همدلی بیشتر برای قطع زنجیره انتقال این ویروس دارد. ویروسی که در حال حاضر نه برای آن واکسنی پیدا شده و نه داروی آن در دسترس است، اما بالای ۹۰ درصد از ما می‌توانیم با رعایت برخی نکات بهداشتی به این همدلی سلامت‌محورانه در کشور برسیم:
  1. رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی
    شستشوی مرتب دست‌ها
    استفاده از ماسک

پروتکل‌های ساده‌ای که اگر هریک از ما آن‌ها را رعایت کنیم مطمئنا به نوبه خود قدمی در جهت سلامت فردی برداشته‌ایم و در ضمن  به دیگران نیز احترام گذاشته‌ایم. مراقبت برای کنترل کرونا، همکاری و همراهی مردم با نظام سلامت کشور شرط اساسی موفقیت است. با نگاهی به نظرسنجی‌های صورت گرفته درمی‌یابیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا درصد بالایی کاهش پیدا کرده است و با توجه به بازگشایی‌های صورت گرفته، رویکرد عادی‌انگارانه  که در ذهن برخی از افراد شکل گرفته می‌تواند زنگ خطری برای شیوع باشد.
تاثیرگذاری ویروس کرونا بر تمام مناسبات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بر کسی پوشیده نیست اما باید به این نکته توجه کنیم که همه افراد جامعه با هر پایگاه اجتماعی و اقتصادی در قبال سلامت دیگران مسئول هستند و در شرایط کنونی این مسئولیت با ساده‌ترین رفتار اجتماعی، یعنی استفاده از ماسک تعریف شده است. همه ما به عنوان عضوی از خانواده و همراه با شعار"هر خانه یک پایگاه سلامت" باید به ترویج فرهنگ استفاده از ماسک کمک کنیم.
بررسی علل کاهش ابتلا به ویروس کرونا در برخی از کشورها نشان از استفاده از ماسک در بیرون از منزل، درحد وسیع دارد. اگر ما از وسایل‌نقلیه عمومی و مراکز ارائه خدمات عمومی به عنوان مکان‌های انتقال نام می‌بریم، باید بدانیم افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند به نوعی به حقوق سایرین تجاوز می‌کنند.
اگر ما در زمینه رانندگی از رفتارهایی همچون سبقت غیرمجاز و سرعت بالا به عنوان رفتارهای پرخطر نام می‌بریم، عدم استفاده از ماسک نیز در این شرایط به عنوان یکی از رفتارهای پرخطر برای فرد، خانواده و جامعه محسوب می‌شود. پس بیاییم با زدن ماسک و استفاده از آن در بیرون از منزل و تجمعات و ... به حقوق خود و دیگران احترام بذاریم و در ترویج فرهنگ "من ماسک می‌زنم" سهیم باشیم
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 455240
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *