۰

برنامه فیفا برای استفاده از ربات‌های داور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) قصد دارد تا برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ربات به عنوان کمک داور استفاده کند.
برنامه فیفا برای استفاده از ربات‌های داور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
به گزارش چهاربهاران به نقل از مفدا ایرانشهر، «یوهانس هولزمولر» مدیر فناوری فیفا با ارائه توضیحاتی در خصوص این فناوری جدید از احتمال جایگزینی آن با کمک داوران خبر داد؛ فناوری که می‌تواند به طور خودکار خطوط آفساید تولید کند.
در صورت عبور بازیکن از خط مذکور، هشداری به صدا در خواهد آمد درست مشابه فناوری خط دروازه و علاوه بر این سیستم مذکور می‌تواند مشخص کند که کدام عضو از اعضای بدن در آفساید قرار دارد؛ نکته جالب‌تر اینکه این فناوری حتی می‌تواند اندازه پای بازیکن مذکور را محاسبه کند.
نسخه آزمایشی این فناوری پیش از این در جام باشگاه‌های جهان در دسامبر ۲۰۱۹ که با قهرمانی لیورپول به پایان رسید، مورد استفاده قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، هولز مولر در این خصوص گفت: ایده پشت تکنیک آفساید افزایش سرعت بازبینی چنین صحنه‌هایی توسط کمک داور ویدئویی است. اساسا دیگر نیازی به کشیدن خطوط آفساید برای تشخیص وقوع احتمالی آفساید وجود دارد. اصول سیستم این‌گونه است خطوط آفساید به طور خودکار کشیده می‌شود و در صورت وقوع آفساید زنگ هشدار به صدا در می‌آید. این فناوری، در زمان صرفه جویی می‌کند.
کمک داور ویدئویی طی چند هفته اخیر پس از اتخاذ چند تصمیم با تاخیر و بحث برانگیز باردیگر به سوژه محافل فوتبالی بدل شده است.
انتهای پیام
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 455239
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *