۰

هشدار هواشناسی نسبت به بارش‌های همرفتی در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بعدازظهر امروز بارش‌های رگباری، رعد وبرق و تندباد لحظه‌ای ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان را فرا می‌گیرد.
هشدار هواشناسی نسبت به بارش‌های همرفتی در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان
به گزارش چهاربهاران، علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران جوان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره کل گفت: بعدازظهر امروز با فراهم بودن شرایط برای رشد ابر‌های همرفتی درجنوب استان، بارش‌های رگباری، رعد وبرق و تندباد لحظه‌ای ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان را فرا می‌گیرد.
علی ملاشاهی اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی میزان بارش‌های طوری پیش بینی می‌شود که احتمال جاری شدن رواناب در برخی نقاط کوهستانی این مناطق وجود دارد.
او ادامه داد: برخورد صاعقه، وقوع تندباد موقتی و بارش تگرگ از ویژگی‌های بارش‌های همرفتی که با توجه به شاخص‌های همرفت پیش بینی می‌شود این پدیده‌های جوی به ویژه در ارتفاعات روی دهد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه همرفتی از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.
ملاشاهی تصریح کرد: انتظار می‌رود بارش‌های همرفتی تا پنج شنبه در نواحی جنوبی و جنوب شرق ادامه داشته باشد.
او  در بخش دیگری از کاهش جریانات شمالی در استان خبر داد و گفت: از امروز روند افزایش دما در نیمه شمالی استان آغاز می‌شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب: 455176
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *