۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار خبر داد:

لزوم استفاده اجباری از ماسک در ادارات و سازمان ها/ مراسمات عروسی همچنان موارد مثبت کرونا را افزایش میدهد

مهدی میرادی در خصوص لزوم استفاده عمومی از ماسک گفت: با توجه به مراجعات مردم به ادارات و سازمان ها، لازم است استفاده از ماسک توسط پرسنل و همچنین مراجعه کنندگان اجباری شود و افراد بدون رعایت این توصیه، امکان ارائه و دریافت خدمات را نداشته باشند.
لزوم استفاده اجباری از ماسک در ادارات و سازمان ها/ مراسمات عروسی همچنان موارد مثبت کرونا را افزایش میدهد
مهدی میرادی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: رفتار ویروس کرونا کاملا غیر قابل پیش بینی است و در حالیکه گمان میشد این ویروس در گرمای هوا ضعیف یا از بین میرود، شاهد شیوع گسترده تر آن هستیم.

وی افزود: بر اساس تحقیقات و مشاهدات صورت گرفته در سطح بین المللی و داخلی، استفاده از ماسک میتواند خطر ابتلا به بیماری را تا حد زیادی کاهش دهد و در صورت استفاده فرد مبتلا و سالم از ماسک، درصد انتقال بیماری به کمتر از ۵ درصد کاهش میابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار با بیان اینکه هرگونه تجمع افراد تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه است، تصریح کرد: از شهروندان در خواست می‌کنیم در بحران کرونا افراد از برگزاری تجمعات، مراسمات و مجالس محلی خودداری کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات عروسی در شرایط فعلی گفت: متاسفانه با وجود هشدارهای اعلام شده از سوی رسانه ملی، علما و مسئولان، همچنان عده ای با به خطر انداختن جان خود و دیگران اقدام به برگزاری مراسمات عروسی میکنند و همین تجمعات باعث ابتلای بسیاری از شرکت کنندگان می شود.

میرادی خاطرنشان کرد: باورهای اشتباه و رایج در خصوصی بیماری کرونا باید کنار گذاشته شود که در این راه همراهی همیشگی علما و افراد تاثیر گذار در منطقه کمک شایانی برای حل این معظل خواهد کرد.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم توصیه‌ها را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که بی‌توجهی به این موضوع مهم، به ضرر خود آنان خواهد بود.

انتهای پیام/
دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 455166
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *