بیمارستان، درمان و دارو راه حل مقابله با کرونا نیست

8 تير 1399 ساعت 22:52

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان، درمان و دارو راه حل مقابله با شیوع ویروس کرونا نیست، باید فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی رعایت شود.


به گزارش چهاربهاران به نقل از خبرنگار مهر، ایرج حریرچی عصر یکشنبه در جریان نشست ستاد شهرستانی مقابله و مدیریت ویروس کرونا در خوی افزود: در یک ماه گذشته با کاهش فاصله گذاری اجتماعی در کشور و بازگشایی‌ها و رعایت نکردن مسائل بهداشت فردی و فیزیکی در برخی از استان‌ها از جمله استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی تعداد مبتلایان به کرونا را افزایش داده است.
وی ادامه داد: با دو بیمارستان جدید ساخته شده در شهرستان خوی کمبود جدی از لحاظ تخت در این شهرستان وجود ندارد اما اگر رفتار مردم بدین نحو ادامه پیدا کند و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود شهرستان با کمبود تخت مواجه خواهد شد
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون با وجود پزشکان حاذق در شهرستان روند درمان این بیماری در خود شهرستان ادامه یافته است تصریح کرد: بیمارستان، درمان و دارو راه حل مقابله با کرونا نیست.
حریرچی با بیان اینکه آنچه امروز برای مقابله با کرونا تاکید می‌شود فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و بیرون از خانه، شستشوی مرتب دست‌ها ست گفت: رعایت پروتکل بهداشتی موجب کنترل بیماری در شهرستان خواهد شد.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در زمینه تأمین داروهای مورد نیاز کمکی در مرحله درمان این بیماری هیچ گونه محدودیتی در کشور وجود ندارد.
نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر ضرورت ترمیم مدیریت مقابله با ویروس کرونا و تکمیل زیر ساخته‌ای حوزه بهداشت و درمان و ارتقای دانشکده علوم پزشکی خوی به دانشگاه تاکید کرد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 455153

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/455153/بیمارستان-درمان-دارو-راه-حل-مقابله-کرونا-نیست

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir