۰

تولید سالانه بیش‌از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در ایرانشهر

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: سالانه بیش‌از یک میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت و روانه بازار می‌شود.
به گزارش چهاربهاران، مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: شهرستان ایرانشهر با دارا بودن شرایط آب و هوایی و زمین مناسب به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است.
او بیان کرد: ایرانشهر در بخش کشاورزی سرآمد محصولات تولیدی است که برداشت ١٠ هزار تن گندم، ٨٠٠ هزار تن یونجه، هفت هزار تن ذرت دانه‌ایی، ۵٠ هزار تن ذرت علوفه‌ایی، برداشت حدود ۵٠ هزار تن ارقام مختلف خرما، برداشت بیش‌از ١١هزار تن خیار، ۲هزار تن گوجه فرهنگی، برداشت ٧٠ تا ٨٠ هزار تن هندوانه و ١٠ هزار تن خربزه، برداشت ٢٠ هزار تن پیاز و بیش‌از ۶٠٠ تن مرکبات و پرورش سالیانه ٢٠٠ تن ماهی از جمله قابلیت‌های این شهرستان است.
مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر گفت: این شهرستان دارای حدود ٢٠ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی است که بیش‌از ١٢ هزار بهره‌بردار در آن مشغول بکار هستند.
او بر استفاده بهینه از منابع آبی تاکید کرد و اظهارداشت:با توجه به پرداخت ٨۵ درصد هزینه‌های اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار باید کشاورزان نسبت به تجهیز زمین‌های خود به آبیاری نوین اقدام کنند.
فیاضی تصریح کرد: بخش خصوصی نیز می‌تواند نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی با توجه به ظرفیت شهرستان ایرانشهر ورود کنند.
او افزود: با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان در بخش کشاورزی زمینه اشتغال تعداد زیادی از مردم را فراهم کرد و گام مهمی در افزایش تولید در سال جهش تولید برداشت.
انتهای پیام/
شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب: 455128
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *