۰

۱۸ پروژه گردشگری سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ پروژه گردشگری شامل مجتمع‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی تا پایان امسال در این استان افتتاح می‌شوند.
۱۸ پروژه گردشگری سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
به گزارش چهاربهاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آریا نارویی معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پروژه‌های گردشگری توسط بخش خصوصی و با حمایت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.
او  گفت: ۱۸ پروژه گردشگری و بوم‌گردی با سرمایه گذاری ۵۲۸ میلیارد ریال و ارائه تسهیلات به میزان ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال ساخت هستند.
معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: این پروژه‌ها پس از بهره‌برداری برای ۲۴۶ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کنند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه گردشگری یک صنعت پویاست و می‌تواند باعث ایجاد اشتغال شود علاوه‌بر حفظ و مرمت این آثار به عنوان اثر تاریخی، می‌توان با کاربری‌های دیگری از جمله واحد بوم گردی از این آثار استفاده کرد.
نارویی گفت: از کاربری‌های دیگر این آثار استفاده به عنوان مرکز فرهنگی، موزه، مجتمع پذیرایی سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی و یا بازارچه صنایع دستی است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب: 455073
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *