۰

بازارچه مرزی پسابندر باید مجدد راه‌اندازی شود

موهبتی گفت: بازارچه مرزی پسابندر دارای موقعیت و ظرفیت مناسبی برای مراودات اقتصادی با کشور پاکستان است که راه‌اندازی مجدد فعالیت‌های این بازارچه باید مورد توجه قرار گیرد.
بازارچه مرزی پسابندر باید مجدد راه‌اندازی شود
به گزارش چهاربهاران، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با معاونان وزرای کشور، اقتصاد دارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی که از طریق ویدئو کنفرانس با هدف بررسی ابعاد مختلف راه‌اندازی مجدد بازارچه‌مرزی پسابندر در جنوب سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک و تاسیساتی مناسب بازارچه مرزی پسابندر، این بازارچه قابلیت تامین کالا‌های مورد نیاز ایالت بلوچستان پاکستان و همچنین انجام مراودات تجاری بویژه در زمینه صیدماهی با کشور‌های عمان، چین و هند را دارد.

او  بیان کرد: فراهم آمدن زمینه تجارت سالم، عزتمندی کشور را به دنبال خواهد داشت لذا راه اندازی مجدد این بازارچه بسیار اهمیت دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چنانچه فعالیت اقتصادی و اشتغال‌زایی این بندر مجدد رونق گیرد، اسکان و ماندگاری جمعیت و به دنبال آن امنیت پایدار از جمله ثمرات این کار خواهد بود.

او  با بیان اینکه در این منطقه استعداد دیگری، چون ناحیه صنعتی گواتر وجود دارد گفت: با راه‌اندازی این بازارچه، صنعت شیلات سیستان و بلوچستان تحول و توسعه بزرگی پیدا می‌کند.

موهبتی تصریح کرد: بازارچه مرزی پسابندر نقش مهمی در قانونمند سازی مبادلات، فعالیت‌های قانونی صیادان و دیگر افراد فعال در مرز خواهد داشت.

او  خاطر نشان کرد: صیادان ایرانی ماهیانی که در کشور بازار فروش ندارند را پس از صید مجددا به دریا می‌ریزند و یا به صورت قاچاق معامله می‌کنند که این مبادله و در کنار آن سایر فعالیت‌های غیرقانونی و کنترل نشده دارای اشکالات جدی است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 455064
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *